ال‌جی نسل جدید پنل های سه بعدی به نام FPR را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
LG از فناوری پنل‌های جدید سه بعدی خود پرده‌برداری کرد، نسل جدید تلویزیون‌های سه بعدی شرکت‌های LG, Haier, Skyworth, Toshiba از این فناوری که FPR - Film Type Patterned نام‌گذاری شده، بهره خواهند برد. فناوری FPR بسیاری از مشکلات فعلی نمایشگرهای سه بعدی که مصرف‌کنندگان از آن‌ها ناراضی هستند را رفع کرده است.
تبلیغات

شرکت‌های Skyworth, Haier, LG Electronics و Toshiba توافق کرده‌اند تا فناوری سه بعدی FPR را ارتقاء داده و در نمایشگرهای خود از این فناوری استفاده کنند.

فناوی FPR نه‌تنها تصاویر با کیفیت Full HD را بصورت سه بعدی پخش می‌کند بلکه مشکلات فعلی نمایشگرهای سه بعدی نظیر Crosstalk و Ficker را را نیز نخواهد داشت. بسیاری از مصرف‌کنندگان نمایشگرهای سه بعدی Acitve Shutter از مشکلات ذکر شده، گله مند هستند. استفاده از فناوری FPR مشکل سوزش چشم را نیز نخواهد داشت.

نسل فعلی تلویزیون‌های LCD از عینک های Active Shutter استفاده می‌کنند که مشکلاتی نظیر وزن زیاد، مصرف بالا و کاهش روشنایی نور را دارند. LG اعلام کرده است که فناوری FPR این مشکلات را نداشته و علاوه بر اینها، مشکل پرش تصویر و Cross Talk را نیز به حداقل می‌رساند. در فناوری FPR تصاویر سه بعدی شفاف تر و روشن‌تر نمایش داده می‌شوند و عینک های سه بعدی پلارایزد FPR نیز سبک تر و خوش فرم تر و شبیه به عینک های معمولی خواهند بود. (جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی های مختلف پخش تصاویر سه بعدی و تفاوت بین آن‌ها به مقاله: Zoom It - 3D در خانه: تکنولوژی های پخش - بخش اول مراجعه کنید.)

LG معتقد است فناوری FPR به‌زودی اساس تمام نمایشگرهای سه بعدی خواهد شد و بسیاری از شرکت‌ها از آن استفاده خواهد کرد.

منبع: Device Mag

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات