تبلت های سه بعدی Toshiba بدون نیاز به عینک

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
تاکنون در کنار هر دستگاهی که ادعای پخش سه بعدی را می کرد، یک عینک هم دیده می شد.البته صحبت هایی هم از گوشی های موبایل و تبلت های سه بعدی بدون عینک شارپ شنیده می شد، ولی هیچ کدام فیلم ویدئویی یا عکس واضحی که این تکنولوژی  را بیشتر نشان دهد ارائه نکرده بودند. ولی این بار توشیبا همه جراتش را به جمع کرده و یک Demo روی تبلت سه بعدی بی نیاز از عینک خود اجرا کرده است. در ادامه مشخصات بیشتر و ویدئوی این تبلت را مشاهده خواهید کرد. به شما پیشنهاد می کنیم ویدئوی این تبلت را از دست ندهید.
تبلیغات

توشیبا در این ویدئو اعتراف می کند که این تبلت برای محصلان و فروشندگان کاربرد دارد. به طور مثال فروشنده ای که تصمیم دارد کالای خود را آنلاین بفروشد، می تواند آن را از تمام زوایا به خریدار نشان دهد.

این تبلت 12.1 اینچ است و در واقع از ویژگی های دوربین های سه بعدی استفاده نمی کند. برای نشان دادن تصاویر سه بعدی در این تبلت از یک الگوریتم خاص استفاده می شود. در این الگوریتم با تغییر زاویه تبلت، زاویه عکس در حال نمایش در آن نیز تغییر می کند و این موجب می شود شما تصویر را سه بعدی ببینید. بنابراین ساخته شدن تصویر سه بعدی در این تبلت به تغییر زاویه تبلت بستگی دارد.

در واقع اگر به جای تکان دادن تبلت، سر خود را تکان دهید، نمی توانید تصاویر سه بعدی خوبی در این تبلت مشاهده کنید. پس ما این تبلت را هم یک سه بعدی بدون عینک نمی دانیم، و منتظر سه بعدی دیگری می شویم که بتوانیم بدون قید و شرط تصاویر سه بعدی را در آن مشاهده کنیم. چه سرمان را تکان دهیم چه تبلت را و چه هر دو را!

منبع : Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات