نوکیا توسعه سیستم عامل موبایل Symbian را ادامه می دهد

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به رشد روز افزون سیستم عامل های موبایل همچون iOs و Android، نوکیا هنوز به استفاده از سیستم عامل سیمبین پافشاری می کند و اعلام کرده است که گوشی های جدید خود را نیز تحت پلتفرم Symbian عرضه خواهد کرد. البته نوکیا سیاست های جدیدی را اعمال کرده است تا تولید کننده های موبایل را جذب سیستم عامل خود کند.
تبلیغات

گمانه زنی های بسیاری در مورد آینده Symbian انجام شده بود به خصوص پس از روی آوردن شرکت های بزرگ تولید کننده گوشی های مبتنی بر سیستم عامل Symbian همچون Samsung, Sony که تولید گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اندروید را به Symbian ترجیح دادند.

اما نوکیا قصد دارد ساخت گوشی های مبتنی بر سیستم عامل Symbian را ادامه دهد و تغییرات ایجاد شده پس از ورود اندروید نیز تاثیری در تصیمی نوکیا نداشته است. ولی نوکیا نوع مجوز استفاده از سیستم عامل Symbian را تغییر داده و سیستم عامل را بصورت Open Source عرضه خواهد کرد. این تغییر در راستای جلب توجه تولید کننده های موبایل انجام شده تا براحتی بتواند در سیستم عامل تغییرات مطلبوبشان را اعمال کنند.

براساس تحقیق انجام شده توسط CCS:  محاسبات نوکیا در تصمیم خود مبنی بر Open Source کردن Symbian اشتباه است عدم پشتیبانی شرکت های دیگر از Symbian باعث می شود کار برای ادامه توسعه Symbian دشوار شود و از طرفی چون سیستم عامل Open Source شده است رقبا دقیق تر و راحت تر روند پیشرفت Symbian را دنبال خواهند کرد.

Nokia تولید گوشی های مبتنی بر سیستم عامل Symbian 3 از جمله N8 را بطور وسیع آغاز کرده است.

منبع: PCWorld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات