اینتل با فناوری Light Peak به‌دنبال ازبین بردن USB است

شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
اینتل قرار است تکنولوژی ارتباط اپتیکال Light Peak که سرعت انتقال اطلاعات آن نسبت به USB 3.0 بسیار بیشتر است را عرضه کند و همچنین به‌زودی در طیف وسیعی از وسایل الکترونیکی استفاده شود.
تبلیغات

براساس گزارش سی‌نت در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی محصولات بسیار زیادی با فناوری Light Peak وارد بازار خواهد شد. تسریع زمان استفاده Light Peak در محصولات مختلف ممکن است USB 3.0 را برای همیشه محو کند. طی سال‌های اخیر USB 1.0 و USB 2.0 اصلی‌ترین راه انتقال اطلاعات در ابراز الات مختلف به شمار می رفت. براساس اطلاعات منتشر شده سرعت انتقال اطلاعات در Light Pick حدود 10Gps است که دو برابر سریع‌تر از USB 3.0 است. (سرعت انتقال اطلاعات در USB 3.0 حدود 5.0Gps است.)

یکی از مهم‌ترین شرکت‌های طرفدار Light Peak شرکت Apple است و قرار است اولین کامپیوترهای Mac مجهز به Light Peak را در سال ۲۰۱۱ میلادی وارد بازار کند. اینتل نیز می‌تواند با سرعت بالای Light Peak، مشتریان را جلب تراشه های جدید خود کند. در حال حاضر اینتل بصورت رسمی از USB 3.0 پشتیبانی نمی‌کند.

Light Peak تنها بدنبال جایگزین شدن USB 3.0 نیست و ممکن است جایگزین HDMI نیز شود در حال حاضر اینتل روی ساخت مبدل Light Pick به HDMI کار می‌کند. اما متقاعد کردن تولید کننده های صوتی تصویری برای استفاده از یک پورت جدید به جای HDMI کار بسیار سختی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات