آیا این ماوس سه بعدی در بازی های کامپیوتری استفاده خواهند شد؟

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
در وسط این ماوس سه بعدی یک توپ قرار دارد که می تواند موقیعت های سه بعدی را بامهارت خاصی محاسبه کند. شرکت سازنده این ماوس در حال حاضر آن را به عنوان ابزاری برای انیمشن سازهای سه بعدی حرفه ای پیشنهاد می کند. اما این ماوس ممکن است نحوه بازی کردن در بازهای کامپیوتری را تغییر دهد.
تبلیغات

در نگاه اول این ماوس هیچ شباهتی به ماوس های فعلی ندارد و از یک توپ در وسط آن استفاده شده است که با چرخشش در جهات مختلف دستوراتی نظیر بزرگنمایی و یا حرکت یک شیء حول محور را سبب می شود کاربر می تواند با حرکت ماوس نیز هر چه می خواهد روی صفحه بکشد.

ماوس سه بعدی کروی به لطف توپ معلق در وسط  آن، حداکثر آزادی برای چرخش و حرکت را در اختیار استفاده کننده می گذارد. شیء مورد نظر را می توان حول 6 محور و تنها با استفاده از یک دست حرکت داد شرکت سازنده در این رابطه گفت:

چون این ماوس به شما اجازه می دهد با انگشتان دست چرخش و با خود دست حرکت را انجام دهید، هیچ گونه تداخل و یا مشکلی هنگام  هدایت کردن آن بوجود نخواهد آمد. ماوس سه بعدی کروی هیچ سنسور مکانیکی ندارد که رفتارهای نامطلوبی را ایجاد کند.

در حال حاضر این وسیله با نرم افزارهای طراحی و انیمشن سازی همچون Autodesk Maya، Autodesk 3ds Max، Maxon Cinema4D و Maxon BodyPain سازگار است. برای استفاده از این ماوس نیازی به نصب درایور نرم افزاری نیست و با اکثر نسخه های Windows و Macintosh سازگار است.

در حال حاضر قیمت این محصول اعلام نشده است و Axsotic شرکت سازنده آن قرار است این ابزار را در 14 تا 18 نوامبر (دو هفته دیگر) در بوستون امریکا وارد بازار کند.

 منبع: Tomshardware

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات