تلویزیون های 3D آمده اند که بمانند

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
کارشناسان پیش بینی کرده اند که تلویزیون های سه بعدی در آینده وارد تمام خانه ها می شوند. چه بخواهید و چه نخواهید 3D TVها باقی خواهند ماند، کارشناسان و تولید کنندگان تلویزیون به این موضوع اعتقاد دارند. تلویزیون های سه بعدی از ابتدای امسال معرفی شدند ولی هنوز سهم بسیار کوچکی از بازار را به خود اختصاص داده اند. اما تکنولوژی تلویزیون های سه بعدی رو به تکامل است.
تبلیغات

سامسونگ که جایگاه بسیار ویژه ای در بازار تلویزیون های HDTV در دنیا دارد گفت: ما به آینده تلویزیون های سه بعدی و همه گیر شدن آنها، بسیار خوش بین هستیم. سخن گوی سامسونگ در این رابطه ادامه داد: "صنعت، تکنولوژی و مصرف کنندگان همگی آماده تجربه تصاویر سه بعدی در خانه ها هستند، با توجه به افزایش تولید و عرضه فیلم های سه بعدی در سینماها، درخواست مصرف کنندگان برای تجربه فیلم های سه بعدی در خانه ها افزایش می یابد. همچنین نهایی شدن استاندارد Blu-Ray 3D به تولید محتوای سه بعدی کمک می کند و فیلم های سه بعدی را به خانه ها می آورد. در نهایت وقایع ورزشی، کنسرت های مختلف و بازی های کامپیوتری نیز بصورت سه بعدی نمایش در می آیند. سه بعدی خیلی بیشتر از یک تکنولوژی نوین است، و سامسونگ سعی دارد این تجربه بی نظیر را در اختیار مصرف کنندگان سرتاسر دنیا دهد."

سامسونگ تنها تولید کننده تلویزیون های سه بعدی نیست که بر تکنولوژی سه بعدی پافشاری می کند. تجزیه و تحلیل های انجام شده توسط اکثر تولید کننده های تلویزیون نشان می دهد که در سال های آینده فروش تلویزیون های سه بعدی جهش بسیار عظیمی خواهد داشت.

Pietro Macchiarella محقق و تحلیل گر که به بررسی فضای سه بعدی در پارک ها می پردازند معتقد است که در سال 2014 بیش از 70 درصد تلویزیون هایی که به فروش می رسند، 3D خواهند بود.

او همچنین معتقد است که مردم به تماشای اخبار بصورت سه بعدی نخواهند نشست و ترجیح می دهند تا فیلم، بازی و یا گزارش های ورزشی را بصورت سه بعدی تماشا کنند. همچنین به دلیل کمبود کانل های سه بعدی و پخش تصاویر ورزشی سه بعدی در اروپا تقاضا برای این تلویزیون ها کم است. پس کانال های تلویزیونی نیز تاثیر مهمی در گسترش تکنولوژی های سه بعدی دارند.

 منبع: MaximumPC Sep 2010

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات