تصاویر ویدیوی 37% کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده اند

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
چند هفته پیش اطلاعاتی منتشر شد که در آن سهم ترافیک اینترنتی  سایت  Netflix را حدود 21 درصد کل ترافیک اینترنت دنیا اعلام شد. اما اگر سایت های دیگر به اشتراک گذاری ویدیو مانند Youtube را نیز به این آمار اضافه کنیم سهم ترافیک ویدیوهای تحت وب به 37 درصد می رسد.
تبلیغات

10 درصد کل ترافیک اینترنت در دنیا به سایت Youtube و 8 درصد نیز به دیگر سایت های پخش ویدیوهای Flash اختصاص دارد. همچنین 8 درصد ترافیک کل اینترنت توسط فایل های به اشتراک گذاشته شده Torrent اشغال می شود که بخش اعظم آن نیز صرف به اشتراک گذاری فایل های تصویری می شود.

این اطلاعات بخشی از پرزنتیشن  Web 2.0 Summit است که توسط Morgan Stanley گردآوری شده است. جالب است بدانید که  ترافیک HTTP تنها 23 درصد کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است.

آیا این آمارها این موضوع را نشان می دهد که بیشترین فعالیت مردم در وب تماشای ویدیو است؟ خیر.

ترافیک براساس پهنای باند استفاده شده توسط مردم محاسبه می شود و چون فایل های ویدیویی حجم بسیار بالاتری نسبت به صفحات وب دارند در نتیجه سایت های ویدیویی پهنای باند بیشتری را مصرف می کنند. همچنین واضح است که هر چه ویدیو ها طولانی باشند پهنای باند بیشتری را اشغال می کند به همین دلیل است که Netflix که به اجاره فیلم های سینمایی و غیره بصورت آنلاین می پردازند، پهنای باند بیشتری نسبت به Youtube که معمولا کلیپ های کوتاه در آن به اشتراک گذاشته می شود، اشغال می کند.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط  comScore، مردم زمان بسیار بیشتری را در Youtube نسبت به Netflix صرف می کنند بعنوان مثال  در ماه اکتبر، بازدکنندگان Youtube حدود 23.4 میلیارد دقیقه در Youtube وقت صرف کردند که در مقایسه با Netflix که حدود 750 میلیون دقیقه است بسیار بیشتر است. همچنین در همین بازه زمانی Youtube حدود 116 میلیون کاربر جدید را جذب خود کرده که درمقابل 20 میلیون کاربر جدید Netflix آمار بسیار بهتری است.

وقتی که به این آمارها توجه کنید متوجه می شوید که این آمار و ارقام براساس ترافیک مصرف شده اعلام شده اند نه براساس زمان صرف شده. همچنین وقتی بیش از یک سوم کل اینترنت توسط ویدیو اشغال می شود، تصور کنید زمانی که تلویزیون های اینترنتی وارد بازار شوند این آمار چقدر بیشتر خواهد شد.

منبع: TechCrunch

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات