بررسی لپ تاپ مینی سونی Vaio سری X

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
مطالعه 4 دقیقه
این نت بوک دارای پردازشگر Atom 2 GHz بوده و قیمت آن از 1300 دلار شروع می شود. این نت بوک سونی یکی از جذاب ترین نت بوک هایی است که تا کنون دیده ایم. عمر باتری این مدل (باتری استاندارد + باتری اضافه ) حدود  12 ساعت است که نسبت به یک نت بوک معمولی بسیار خوب است . وزن و ضخامت این نت بوک نیز کم است.
تبلیغات

بررسی اجمالی

نکات قوت:

وزن این لپ تاپ واقعا سبک است. باتری آن بیش از 12 ساعت عمر می کند و پردازشگر 2 گیگاهرتز هم واقعا قوی است . به نظر نمی آید این مینی لپ تاپ CPU ضعیفی داشته باشد.

نکات ضعف:

صفحه کلید و صفحه لمسی کوچک هستند. عمر باتری استاندارد (به جز باتری اضافی) کوتاه است ، قیمت بالا بوده و Multitasking ها باعث کند شدن سیستم می شوند.

بررسی سری  Xسونی Vaio  :

IMG_1307

این لپ تاپ یکی از زیباترین لپ تاپ هایی است که تا کنون توسط سونی تولید شده  است. قیمت این مینی لپ تاپ بالا است. اصولا افرادی که قصد خرید نت بوک دارند به هزینه ای حدود 500 دلار فکر می کنند. ولی این نت بوک کمی پر هزینه است. اگر قصد دارید این نت بوک را به کاربری پیشنهاد کنید، حتما یادآوری کنید که CPU این مدل 2 گیگاهرتز است. یعنی در حد یک نوت بوک قوی است.

IMG_1292

باتری استاندارد این مدل حدود 2.5 ساعت دوام دارد. تصویر زیر ضخامت لپ تاپ ، در حالتی که باتری اضافه به آن نصب نشده را نشان می دهد.

IMG_1303

و سونی یک باتری اضافه نیز در کنار این لپ تاپ ارائه می دهد. این باتری نیز وزن زیادی ندارد و تنها ضخامت لپ تاپ را کمی زیاد می کند. ولی عمر آن را به 12 ساعت افزایش می دهد.

IMG_1301

در تصویر زیر مشاهده می کنید با وجود 39 درصد از عمر باتری 3.5 ساعت از عمر آن باقی است.

IMG_1298

کدام بخش نت بوک را نمی پسندید؟

حتما دلیلی برای اینکه صفحه کلید کوچکی برای این مدل تعبیه شده وجود دارد ولی آنچه ما می بینیم این است که از همه فضای موجود برای تعبیه صفحه کلید استفاده نشده است.

IMG_1296

صفحه لمسی نیز بسیار کوچک است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید سکه موجود بخش زیادی از صفحه نمایش را اشغال کرده است.

IMG_1297

ملاحضات نهایی:

اگر شما دائما برای کار خود به مسافرت می روید بهتر است بدانید این نت بوک دارای چیپ ست 3G است و شما می توانید در مسافرت ها نیز از آن به عنوان GPS  استفاده کنید.

نتیجه:

اگر این مدل نظر شما را جلب کرده به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا آن را در مغازه امتحان کنید. اگر قیمت آن برای شما مهم نیست این محصول می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.

مشخصات:

  • پردازشگر Atom Z550 که این پردازشگر 2 GHz  است.
  • سیستم عامل Windows 7 Home Premium
  • سایز صفحه نمایش: 11.1 اینچ با نور پس زمینه LED و رزولوشن 1366 X 768
  • هارد 64 یا 128 گیگ Solid State Drive
  • GPS ,  Bluetooth و b/g/n Wi-Fi
  • وزن 1.6 پوند یا 720 گرم (با باتری استاندارد)
  • قیمت حدودی : 1300 دلار

 منابع :  crunchgear | pcworld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات