سئوالاتی که گوگل نمی تواند جواب دهد

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
می خواهید ساعت شهرخاصی را بدانید و یا مثلا بدانید 10 پوند چند گرم است گوگل می تواند برخی از سئوالات متداول را بدون ورود به سایت خاصی پاسخ دهد. البته گوگل تنها سایتی نیست که پاسخ فوری به برخی از سئوالات را می دهد موتور جستجوگر Wolfram Alpha که توسط Stephen Wolfram ساخته شده است در بسیاری از موارد پاسخ های فوری بهتری به شما می دهد و برخلاف گوگل نیازی نیست که سئوال شما در ساختار خاصی مطرح شوند.
تبلیغات

به نمونه های از قابلیت های Wolfram Alpha توجه کنید:

من کجا هستم؟

این عبارت را Wolfram Alpha جستجو کنید:

[div class="doc" class2="typo-icon"] where am i [/div]

نتیجه این عبارت آدرس IP شما و منطقه جغرافیایی آن را نمایش می دهد همچنین اطلاعاتی در مورد کامپیوتر شما نیز بر می گرداند عبارت های دیگری همچون Who am i و یا What is my ip نیز همین نتیجه را خواهد داشت.

زمان و تاریخ

معمولا برای محاسباتی که مربوط به زمان و تاریخ می شود از نرم افزاری شبیه به مایکروسافت Excel استفاده می شود البته می بایست مقداری اطلاعات در مورد نحوه استفاده از فرمول ها نیز داشته باشید اما با Wolfram Alpha نیاز به آنها نیست بعنوان مثال می توانید این عبارت ها را وارد نمایید:

اگر می خواهید روز های باقی مانده تا یکی از تعطیلات را بدانید می توانید عبارت how many days until را بعلاوه اسم روز تعطیل مورد نظرتان وارد نمایید. همچنین می توانید تاریخ های مختلف را به راحتی از یکدیگر کم و زیاد کنید.

غذا

Wolfram Alpha می تواند بسیاری از سئوالات شما را در رابطه با غذا و تغذیه پاسخ دهد مواردی همچون یک لیوان نوشابه چقدر کالری دارد؟ کدامیک سالم تر است سیب زمینی سرخ کرده در مک دونالد و یا در برگر کینگ؟

زمان محلی

اگر عبارت time in را بعلاوه نام شهر مورد نظر وارد کنید زمان فعلی آن شهر نمایش داده می شود این در بسیاری از موتور های جستجو وجود دارد اما Wolfram امکانات بیشتری دارد. شما می توانید از آن بپرسید که مثلا فلان ساعت در نیویورک چه ساعتی به زمان شما می شود.

اخترشناسی

اگر شما طرفدار اخترشناسی هستید عاشق Wolfram Alpha خواهید شد او می تواند موقعیت ستاره ها و سیاره ها را در هر روزی محاسبه کند.

این ابزار می تواند تاریخ دقیق وقایع نجومی را به شما بگوید به عنوان مثال زمان خورشید گرفتگی بعدی در یک مکان خاص

اگر این عبارت  "solar eclipse in Tehran"  را وارد کنید زمان تاریخ اولین خورشیدگرفتی در تهران را به شما نمایش خواهد داد.

مالی

می خواهید تعداد کارمندان شرکت خاصی رابدانید؟  Wolfram Alpha قادر است اطلاعات اینچنین و بیشتر را به شما بدهد مثلا با پرسیدن این سئوال “revenue of Google”  می توانید مقدار سهام گوگل را مشاهده کنید و یا با “market cap of Apple” از میزان سهم بازار Apple آگاه شوید.

رنگ ها

وقتی رنگ قرمز را به سطل رنگ زرد اضافه کنید چه رنگی بدست می آید؟ عدد RGB برای رنگ صورتی چیست؟

مقایسه

Wolfram ابزارهای بسیار قوی برای مقایسه دارد با Wolfram قادر خواهید بود بسیار از موارد مربوط به فرودگاه ها، دانشگاه ها، سایز ساختمان های معروف و مقادیر مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید

آب و هوا

بسیاری از موتورهای جستجو گزارش و پیش بینی آب و هوا  را بین 7 تا 10 روز اعلام می کنند اما با Wolfram Alpha شما می توانید گزارش تاریخی آب و هوا را در یک زمان مشخص در قبل برای شهر مورد نظر خود بدانید

و برخلاف گوگل که گزارش زمان طلوع و غروب آفتاب را فقط برای روز آینده را می دهد Wolfram Alpha می تواند این گزارش را برای هر روزی در آینده و یا گذشته ارائه دهد

درک ارتباطات خانوادگی

یکی از بهترین قابلیت های Wolfran همین است نمایش ارتباطات اعضاء خانواده در قالب درختی، Wolfran جایگاه هر کدام از اعضاء خانواده را در یک نمایش درختی قرار می دهد تا به راحتی آنها را مشاهده کنید  بعنوان مثال می خواهید بدانید که پسر دختر خواهر پدر مادرتان کیست؟

اینها تنها بخشی از قابلیت های بسیار زیاد موتور جستجوگر Wolfram Alpha است اگر می خواهید بیشتر در این رابطه بدانید به این آدرس مراجعه نمایید.

منبع: Wolfram Alpha

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات