بررسی Apple TV

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
شاید استیو جابز (مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل) تنها کسی است که در مقابل مردم محصول خود را تنها برای سرگرمی و تفریح معرفی می‌کند و درباره آن جوک تعریف کرده و پس از سخنرانی نه‌تنها فروش آن محصول کم نمی‌شود بلکه بیشتر هم می‌شود. Apple TV محصول جدید اپل است که مثل دیگر محصولات این شرکت طراحی زیبایی دارد و این بار قیمت اش هم مناسب است.
تبلیغات

جالب اینجا است که استیوجابز دروغ نگفته است Apple TV سرگمی بیش نیست چون تنها می‌تواند محتوای ارائه شده توسط Apple را پخش کند و نه چیز بیشتر (البته این جربان، کمی بیش تغییر کرد زمانی که هکر ها به جان اش افتند و به‌زودی آن را قادر به پخش تمام فایل‌های تصویری با فرمت های مختلف خواهند کرد).

نسخه جدید Apple TV طراحی کوچک تر و زیباتری داشته و قابلیت های آن نیز بیشتر شده است توسط Apple TV می‌توانید فیلم‌های HD را از آرشیو بزرگ اپل انتخاب و اجاره کنید (بسیاری از عناوین همان روز انتشار فیلم روی DVD در آرشیو قرار می‌گیرند) ویا به تماشای فیلم و سریال از طریق Netflix بنشینید. همچنین می‌توانید فایل‌های عکس و موزیک خود در کامپیوتر را روی HDTV خود ببینید.

Apple TV Ports

این اولین وسیله اپل است که مجهز به پورت USB Mini است البته در Apple TV نیز نیاز زیادی به آن نیست مگر برای به‌روزرسانی firmware که به‌راحتی از طریق WiFi یا Ethernet قابل انجام است. شاید هدف اپل هم این بوده که این دستگاه راحتر هک شود! البته اپل آنقدر بزرگ است که بتواند حقوق تولید کننده های فرمت های مختلف ویدیویی و سایت‌ها به اشتارک گذاری آن‌ها را پرداخت کند و امکان دسترسی به محتوای آن‌ها را در وسیله خود اضافه کند.

نسخه جدید Apple TV بسیار شبیه به نسخه قبلی است، حداقل در کارایی و امکانات. شما محدودیت های یکسانی دارید یعنی مجبور هستید از محصولات اپل و iTune استفاده کنید ولی از نظر فنی پیشرفت های قابل ملاحظه ای کرده است قدرت پردازنده آن بیشتر شده و اصلا مانند نسخه قبلی داغ نمی‌کند همچنین جم و جور تر شده و خیلی هم ارزاتر به فروش می‌رسد.

Apple TV دارای حافظه 256MB داخلی است این مقدار از حافظه واقعا کم به نظر می‌رسد ولی برای راه اندازی سیستم عامل کوچک آن و پردازش تصویر مناسب به نظر می‌رسد و با توجه به افزایش روز افزون قیمت حافظه ها در امریکا این امکان را به اپل می‌دهد تا قیمت Apple TV را پایین نگاه دارد.

نسخه قبلی Apple TV داری یک هارددیسک بود که گرم می‌کرد، سرعت آن پایین بود و ابعاد و اندازه دستگاه را هم بزرگ کرده بود. نسخه جدید Apple TV به یک حافظه فلش 8GB از نوع MLC NAND مجهز است که سرعت خواندن و نوشتن آن بسیار بالا است و مصرف بسیار کمی هم دارد.

این دستگاه بسیار کوچک است و می‌توان آن را به‌راحتی حمل کرد، دمای بسیار کمی ایجاد می‌کند، تمام پورت های ورودی و خروجی مورد نیاز را دارد: HDMI, Optical, Ethernet, USB, WIFI البته شبکه وایرلس آن از 802.11b پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توان ویدئو را از طریق آن انتقال و پخش کرد. همچنین Apple TV بیش از یک رمز عبور را در حافظه خود نگه نمی دارد. جهت مشاهده جزئیات بیشتر در مورد مشخصات فنی Apple TV به این آدرس مراجعه کنید.

whatis_gallery_slide320100901

هنوز دکمه خاموش و روشن برای کنترل از راه دور دستگاه تعبیه نشده است در حالیکه Apple TV بعنوان یک وسیله خانگی به شمار می‌رود البته خاموش و روشن کردن از طریق سئویچ فیزیکی روی خود دستگاه برای انجمن Jailbreak خوشایند تر است چون آن را راحت‌تر ریبوت می‌کند.

سرعت بوت شدن دستگاه نسبت به نسخه قبلی بسیار سریع‌تر شده است زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید لوگوی اپل را برای چند ثانیه روی صفحه مشاهده می‌کنید سپس یک صفحه سیاه و بلافاصله منوی دستگاه دردسترس قرار می‌گیرد.

کنترل از راه دور دستگاه بسیار زیبا طراحی شده ولی زمانی که می‌خواهید تنظیمات شبکه بی‌سیم یا مشخصات ورود به Netflix را وارد کنید کارکردن با آن بسیار مشکل است. در کل وارد کردن متون شبیه به آدرس پست الکترونیکی یا رمز ورود با آن بسیار زجر آور است. البته راه حل آن این است که توسط iPad, iPod Touch یا iPhone خود به صورت بی‌سیم آن را هدایت کنید و از صفحه‌کلید یکی از آن‌ها برای وارد کردن اطلاعات استفاده کنید.

تیم Jailbreak که iPhone, iPad و iPod را هک کرده است این بار در حال هک کردن Apple TV است در حال حاضر Apple TV حداکثر تصاویر 720p را پخش می‌کند ولی ممکن است پس از Jailbreak توانایی پخش تصاویر 1080p را نیز داشته باشد، همچنین در حال حاضر فرمت های ویدیویی محدودی را پخش می‌کند. با توجه به شباهت بسیار زیاد firmware اپل تی وی با iPhone انتظار می‌رود به‌زودی نسخه Jailbreak آن منتشر گردد.

قیمت Apple TV در بازار امریکا 99$ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات