28 اکتبر 1955: درب ها برای ورود غول تکنولوژی باز شد

شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۷
مطالعه 4 دقیقه
در اکتبر سال 1955 موسس، شخص اول و مدیر عامل چندین سال شرکت مایکروسافت، بیل گیتس به دنیا آمد، تولد 55 سالگی اش مبارک. به مناسبت تولد 55 سالگی بیل گیتس شخصی که تحولات بزرگی را در صنعت IT بوجود آورد، خلاصه از زندگی نامه او جمع آوری شده که در ادامه می توانید مشاهده نمایید.
تبلیغات

4 آپریل 1975: توافق همکاری Bill Gates و Paul Allen

Bill Gates و Paul Allen شرکت ای را ثبت کردند و آن را Micro-soft نام گذاری نمودند، پس گذشت مدت کمی از تاسیس مایکروسافت، آنقدر رشد کرد که برترین شرکت در ایلات متحده آمریکا شد و همچنین آن دو را به پولدارترین مردان دنیا تبدیل کرد.

10 نوامبر 1983: معرفی سیستم عامل ویندوز

بیل گیتس مدیرعامل مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز برای  کامپیوترهای شخصی پرده برداری کرد. نسخه 1 ویندوز برای راحتی کار کاربرانی که دوست نداشتند از محیط متنی MS-DOS استفاده کنند ساخته شده بود.

26 می 1995: جهش مایکروسافت بر اینترنت

بیل گیتس اعلام کرد که شرکت اش قصد دارد پشتیبانی، بالابردن سطح کیفی و سود دهی از اینترنت را آغاز کند.

24 آگوست 1995: انتشار ویندوز 95

با اینکه ویندوز 95 اولین سیستم عامل گرافیکی مایکروسافت نبود ولی بدلیل استفاده از محیط کاملا گرافیکی و فاصله گرفتن از محیط متنی MS-DOS یک قدم بسیار بزرگ محسوب می شد.

gates_95

28 سپتامبر 1998: مایکروسافت با Internet Explorer توانست Netscape را پشت سر بگذارد

مایکروسافت برای اولین بار توانست Netscape Navigator (مرورگر اول دنیا در آن زمان)را پشت سر بگذارد و Internet Explorer  محبوب ترین مرور گر وب شد. در آن زمان سهم IE به بیش از 48 درصد رسید و Netscape نیز 41 درصد سهم داشت. پس ازگذشت بیش از 12 سال از آن زمان Internet Explorer مایکروسافت هنوز بیشتر کاربر را بین مرور گرهای وب دارد.

گالری: تاریخچه سیستم عامل ویندوز

Windows همه گیر ترین سیستم عامل دنیاست. بیشترین تنوع و تعداد نرم افزار برای سیستم عامل ویندوز وجود دارد. در گالری که در ادامه آماده است سیر تکامل 27 ساله سیستم عامل ویندوز را مشاهده خواهید کرد. از نسخه 1 تا آخرین نسخه تا به امروز یعنی ویندوز 7:

گالری: صفحه آبی مرگ، خاصیت و یا مشکلی که همواره با ویندوز بوده

طی 27 سال انتشار ویندوز، تغییراتی بسیاری در آن اعمال شده است ولی یک مشکل همواره با ویندوز بوده و آن صفحه مرگ آبی (Blue Screen) است که در آن سیستم بطور کامل از کار می افتد  و می بایست سیستم ریست شود. دلایل بسیاری در بروز این مشکل و نمایش صفحه آبی وجود دارد از مشکلات سخت افزاری مانند مشکل در حافظه RAM تا مشکلات نرم افزاری مثل از دست دادن یک فایل مهم سیستمی، بعضی اوقات هم هیچ کسی نمی داند این صفحه آبی برای چه نمایش داده شده ااست. در ادامه تصاویری از Blue Screen در محیط های مختلف آمده است.

بیل گیتس در سال 2008 بازنشسته شد.

بیل گیتس در اول جولای 2008 پس از 33 سال تلاش در تمام زمینه ها از کد نویسی و برنامه نویسی تا دفاع از سیاست های تجاری شرکت، بازنشسته شد. بسیاری از متخصصان او را دوست دارند و بسیاری نیز از او بدشان می آید. ولی سرزنش های مردم نتوانست مانع پیشرفت عظیم گیتس شود و شرکت او آنقدر پیشرفت کرد تا به بزرگترین شرکت دنیا تبدیل گردد. در انتهای این مقاله ویدیویی از لحظات به یادمانی بیل گیتس آماده که دیدن آن خالی از لطف نیست در این کلیپ کوتاه که توسط Wired تهیه شده خاطرات تلخ و شیرین بیل گیتس جمع آوری شده است.

چهره بیل گیتس، یک خوره کامپیوتر

در این عکس چهره شخصیت ای که اکثر مردم آن را می شناسند با مو های شانه نکرده، چهره بچه گانه، ظاهر پریشان و ژولیده مشخص است. صاحب این عکس کسی است که دقیقا می دانست قدم هایش را چطور بردارد، از دانشگاه ترک تحصیل می کند و کمی بعد فرمانده شرکت اش می شود ناگهان ثروتمند ترین مرد دنیا می شود و کمی بعد الگوی بشر دوستان می شود. موسسه خیریه راه اندازی می کند و مبالغ سنگینی را خرج تحقیقات در زمینه های مختلف می کند.

Bill Gates برای تحقیقات در زمینه آب و هوا  هزینه می کند

بیل گیتس بیش از 4.5 میلیون دلار از سرمایه شخصی خود را خرج تحقیقات در مورد مهندسی زمین کرده است. این تحقیقات در مورد مباحث بحث برانگیز  تغییرات آب و هوا برروی زمین صرف شده است.

بیل گیتس، دوستانش  و انرژی پاک

بیل گیتس و برخی از دوستانش تشکیلات جدیدی را راه اندازی کرده اند تا تحقیقاتی در مورد تهیه انرژی پاک و تکنولوژی های مرتبط با آن انجام دهند.

Gates به همراه Charles Holiday مدیر اجرای قبلی، تشکیلاتی به نام American Energy Innovation Council را تاسیس کردند و در آن سعی دارند در زمینه تکنولوژی های سبز و دوستار محیط زیست به دولت امریکا کمک کنند.

منبع: Wired

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات