تصویر زنده ماشین جستجو گر مریخ را ببینید

یک‌شنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
الان می توانید تصاویر زنده از ماشینی که قرار است برروی مریخ به اکتشاف بپردازند را توسط وب کم قرارداده شده در لابراتوار ناسا مشاهده کنید.
تبلیغات

این ماشین قول پیکر دارای شش چرخ است و بیش از 900 کیلوگرم وزن دارد. این ماشین دو برابر بزرگتر و پنج برابر سنگین تر از ماشینی قبلی ناسا است که در سال 2003 شروع به کار کرد. قرار است این ماشین در اواخر سال 2011 میلادی به کره مریخ منتقل شود و در مریخ آگوست 2012 به سطح مریخ خواهد رسید.

ماموریت اصلی این ماشین که Curiosity (کنجکاوی) نام دارد جستجو در سطح مریخ برای یافتن آثار حیات در گذشته و حال است. همچنین به جستجو در مورد توانایی حیات برروی مریخ و یا اثری و پیشینه از حیات در آن خواهد پرداخت. این ماشین پیشرفته ترین ابزارهای علمی که برروی مریخ استفاده خواهد شد را با خود حمل خواهد کرد.

چند رو پیش در لابراتوری که این ماشین در حال حاضر در حال آزمایش است، وب کمی نصب شده که تصویر زنده آن را برای عموم نشان می دهد. شما هم می توانید این تصاویر را در انتهای همین خبر مشاهده کنید و یا به سایت usteam.tv مراجعه نمایید.

تکنسین ها از ساعت 8 صبح تا 11 شب از دوشنبه تا جمعه در این لابراتوار کار می کنند. (توجه داشته باشید که محل لابراتوار با ایران حدود 11 ساعت اختلاف زمانی دارد) این تکنسین ها که لباس های فضایی سفید به تن دارند در تصاویر زنده در حال پخش توسط وب کم قابل مشاهده هستند. این وب قسمتی از آزمایشگاه را نشان می دهد که معمولا فعال است و تکنسین ها در حال کار هستند.

امروز که روز تعطیل لابراتور است تنها تصویر خود ماشین Curiosity مشخص است و خبری از تکنسین ها نیست.

همچنین اگر علاقمند سفر به مریخ با Curiosity هستید می توانید مشخصات خود را در این وب سایت ثبت کنید

 منبع: Wired

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات