نمونه آزمایشی هلیکوپتر X2 به سرعت 463 کیلومتر بر ساعت

یک‌شنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
طی سال های اخیرهواپیماهای جنگی و مسافربری به لطف فناوری های الکترونیکی مختلف، پیشرفت های چشم گیری کرده اند. اما هلیکوپترها هنوز براساس طراحی های ده های 60 و 70 میلادی ساخته می شوند. بدلیل نیاز به هلیکوپترهای سریعتر و توانا تر در کاربردهای نظامی، تلاش های بسیاری برای خلق و طراحی هلیکوپترهای جدید صورت گرفته است.
تبلیغات

یکی از جذاب ترین طراحی های انجام شده در این راستا توسط Sikrosky انجام شده و فناوری X2 نام گذاری گردیده است. نمونه آزمایشی کوچک ساخته شده توسط سیکروسکی دارای خصوصیات متفاوتی است در این هلیکوپتر دو تیلغه یا ملخ که بر خلاف یکدیگر حرکت می کنند روی یکدیگر قرار گرفته اند و یک ملخ هم در پشت هلیکوپتر وجود دارد ترکیب حرکت ملخ ها در فناوری x2 باعث شده که این هلیکوپتر بسیار سریعتر از هلیکوپترهای امروزی حرکت کند.

سیستم جدید کنترل اطلاعات پرواز که سرعت موتورها، چرخش ملخ های و تیغه ها را به نحوی کنترل می کند که نسبت به هلیکوپترهای فعلی بازده و دقت بسیار بالاتری دارد. کنترل کامل به تعداد دور بر دقیقه ملخ ها در کل زمان پرواز، کنترل گر لرزش نیز از دیگر قابلیت های این فناوری جدید است.

سیکروسکی اعلام کرد که سرعت هلیکوپترهای X2 تا 463 کیلومتر در ساعت می رسد که در مقایسه با هلیکوپترهای فعلی که حداکثر سرعتشان 222 کیلومتر در ساعت است بسیار سریعتر است.

Sikrosky X2

سیکروسکی در مورد جایگزین X2 با نسل فعلی هلیکوپترهای نظامی امریکا گفت:

ما به طراحی و فناوری X2 ایمان داریم و کاملا مطمئن هستیم که می توانیم این فناوری را پخته تر کنیم تا در ارتش امریکا از آن استفاده شود. در حال حاضر طراحی هلیکوپتر سبک نظامی S-97 و نمونه آزمایشی دو هلیکوپتر جنگنده X2 آماده شده است تا ارتش هوایی از جهات مختلف آن را ارزیابی کند.

x2-sample-

در نمونه آزمایشی ساخته شد دو کابین برای خلبانان و محلی برای سوخت اضافی وجود دارد، بدنه هلیکوپتر قادر است 6 موشک را برروی خود جای دهد. زاویه چرخش در این نمونه بسیار کمتر از هلیکوپترهای فعلی است. حرکت در طول و عرض جغرافیای بسیار دقیق تر صورت می پذیرد. از دیگر مزایای این نمونه می توان به سر وصدا بسیار کمتر، قابلیت حمل بار سنگین تر، پرواز در مدت زمان طولانی تر و پرواز در ارتفاع و دمای بالاتر اشاره کرد.

 منبع: Dailytech

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات