بررسی HTC 7 Mozart

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
بدون شک HTC 7 Mozart زیباترین گوشی مجهز به سیستم عامل WP 7 است. دو شاخص اصلی در این گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی و بدنه آلومینیومی زیبای آن است.
تبلیغات

سخت افزار

HTC 7 Mozart علاوه بر دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش زنوم و بدنه زیبای آلومینیومی، دارای پردازنده 1GHz، نمایشگر 3.7 اینچی SLCD (رنگ‌های بهتری نسبت به HD 7 نمایش می‌دهد) و 8 گیگابایت حافظه داخلی است. درقسمت پایین گوشی 3 دکمه براق با نور زمینه LED قرارداده شده است باقی دکمه در کناره‌های گوشی و به رنگ نقره ای مات طراحی شده‌اند. دکمه ولوم صدا در لبه چپ، دکمه پاور در بالا (در کنار جک 3.5 میلی متری هدفون) و دو دکمه دوربین نیز سمت راست پایین گوشی قرار داده شده‌اند.

قبل از اینکه به طراحی پشت گوشی بپردازیم گله کوچکی از لبه های تیز آن می‌کنیم البته لبه های HTC 7 Mozart به تیزی چاغو نیستند ولی باریکی لبه ها خیلی خوب نیست. زمانی که انگشتان دست را بر لبه های گوشی می کشید احساس مشابه کشیدن روی لبه های کارت‌های کاغذی به شما دست می‌دهد.

پشت این گوشی از جنس آلومینوم و بسیار زیبا و جذاب طراحی شده است. جنس پوشش باتری همانند HTC Desire و Trophy است فرو رفتگی های سه ظلعی دنباله دار روی بدنه فلزی گوشی باعث جلب توجه و درخشش گوشی از زوایای مختلف می‌شود.

همان‌طور که گفته شد ولوم گوشی در لبه راست گوشی جای داده شده است ما مشکی با قرار گرفتن آن در سمت راست گوشی نداریم ولی موقیعت آن در جای معمول نیست و دست براحتی روی آن قرار نمی‌گیرد.

HTC لنز دوربین را در پشت حلقه ای قرار داده تا کمتر به خطر خش افتادن قرار گیرد ولی تیزی لبه های داخلی حلقه باعث می‌شود پرز بیشتری روی لنز جمع شود.

Handsfree این گوشی نویزگیر ندارد سایزاش کمی بزرگ است ولی کنترل بسیار زیبای دارد.

handsfreehdt

نرم افزار

مایکروسافت امکان تغییر ظاهر و اسکین را در ویندوز موبایل 7 غیر ممکن کرده است و این بدین معنا است که تولیدکننده ها نمی‌توانند ظاهر آن را براساس سلیقه خود تغییر دهند این امکان در اندروید و حتی ویندوز موبایل 6 امکان‌پذیر بود. HTC برای گذشتن از این محدودیت نرم‌افزاری به نام HTC Hub را ساخته است این App، اصلا جایگزین مناسبی برای این کار نیست و بیشتر شبیه به نرم افزار آب‌و‌هوا است.

ما گذر سریعی به نرم افزارهای این گوشی انداختیم. نرم افزار Photo Enhancer بسیار ساده است، تصویر مورد نظر را باز می‌کنید و می‌توانید 14 افکت را روی آن اعمال کنید و سپس روی فایل جدیدی ذخیره کنید. جالب است بدانید نرم افزار دوربین گوشی قادر به نمایش تصویر ویرایش شده توسط Photo Enhancer نیست. نرم افزار Sound Enhancer که بهبود دهنده صداست افکت‌های صوتی بسیاری همچون Dolby Mobile، بهبود دهنده SRS و اکولایزر هدفون را ارائه می‌دهد. باقی Appهای موجود در گوشی شامل یاداشت (Note) ، مبدل (Convertor) و نرم افزار مالی (Stock) است که همه با آن‌ها آشنا هستید و نیازی به توضیح ندارند.

به نظر می‌رسد اگر ویندوز موبایل بخواهد موفق باشد و به رقبای قدرتمند خود اندروید و ایفون برسید باید Appها (نرم افزارهای موبایل) متنوعی برای آن عرضه شود البته مایکروسافت نیز به این موضع آگاه است و با شرکت‌های قدرتمندی مانند EA توافقاتی کرده است.

App دیگری که روی این گوشی وجود دارد Orange است که قابلیت خواندن اخبار، تویت های تویتر و گزارش آب‌و‌هوا را دارد. همچنین می‌توانید از فیلم‌ها تازه اکران شده نیز مطلع شوید. البته زمانی که با این نرم افزار کار می کردیم متوجه باگ های مختلفی شدیم و به نظر می‌رسد این App هنوز کامل نشده است.

دوربین:

بالاخره به یکی از نقاط قوت HTC 7 Mozart رسیدیم دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی قابلیت فوکوس خودکار دارد. باقی گوشی های فعلی WP 7 بیش از 5 مگاپیکسل وضوح ندارند. متاسفانه تصاویر گرفته شده کیفیتی که انتظارش را می کشیدیم نداشتند. عکس‌های گرفته شده با گوشی های 5 مگاپیکسل دیگر واضح تر و صاف تر به نظر می رسیدند. نرم افزار تنظیمات و مدیریت دوربین نیز قابلیت های چندانی ندارد. به نظر می‌رسد HTC برخلاف Samsung Omnia 7 برای سهلوت استفاده از دوربین امکاناتی نظیر ISO, EV، شارپنس، عرض داینامیک را حذف کرده است.

قابلیت فیلم‌برداری این گوشی از عکس برداری آن مایوس کننده تر بود. 7 Mozart HTC مشکل فیلم‌برداری در نور کم دارد همچنین سرعت فوکوس خودکار دوربین هنگام فیلم‌برداری واقعی نیست و دقت لازمه را ندارد. این مشکل در Samsung Omnia 7 وجود ندارد یا حداقل به این بدی نیست. در کلیپی که در ادامه آماده است این مشکل نشان داده شده است.

نتیجه‌گیری:

در حال حاضر HTC 7 Mozart بدون شک، زیباترین گوشی Windows Mobile 7 است و این گوشی علاوه بر سیستم عامل WP7 نرم افزارهای خود HTC را نیز به خوبی اجرا می‌کند LCD این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد و از HD7 کیفیت بهتری دارد ولی سایز آن 3.7 اینچ است که کمی کوچتر از HD7 است و کیفیت دوربین آن خیلی خوب نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات