وسترن دیجیتال هارد دیسک های 2.5 و 3 ترابایتی تولید کرد

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
Western Digital با تولید دیسک سخت‌های اینترنال و اکسترنال 3.5 اینچی با ظرفیت 2.5 و 3 ترابایت از مرز 2 ترابایت گذشت. اکثر کامپیوترهای قدیمی و بسیاری از کامپیوترهای امروزی H.D.Dهای بزرگتر از 2.2TB را تشخیص نمی دهند و قادر به استفاده ازآنها نیستند. اما این مشکل در کامپیوترهای امروزی رفع شده است.
تبلیغات

H.D.Dهای جدید وسترن دیجیتال بخشی از سری خاویارسبز(Caviar Green) این شرکت است و بصورت اینترنال و اکسترنال عرض می‌شوند. H.D.D های جدید سه ترابایتی W.D به قیمت 240 دلار در بازار امریکا به فروش می‌رسد. ظرفیت 2.5 ترابایتی این سری از H.D.D های WD نیز با قیمت 190 دلار به فروش می‌رسد تمام H.D.D های این سری دارای 3 سال گارنتی وسترن دیجیتال است .

وقتی 3 ترابایت حافظه داشته باشید می‌توانید 600,000 عکس دیحیتال یا 750,000 فایل صوتی MP3 ویا 360 ساعت فیلم HD با وضوح تصویر 720p را در آن ذخیره کنید. قیمت ارزان H.D.D سه ترابایتی وسترن بدین معنا است که هر گیگابایت فضا کمتر از 0.08 دلار (حدود 90 تومان) هزینه دارد.

سرعت انتقال اطلاعات در دیسک سخت 750TB وسترن دیجیتال بیش از 3 گیگابایت در ثانیه است این دیسک سخت که با سرعت 5400 دور در دقیقه کار می‌کند دارای 64MB حافظه Cache است. بسیاری از H.D.D های فعلی با سرعت 7200rpm کار می‌کند ولی هارددیسک 5400rpm وسترن دیجیتال انرژی کمتری مصرف می‌کند.

مشکل پشتیبانی بیش از 2 ترابایت

در کامپیوترهای قدیمی، انهایی که از سیستم عامل Windows Xp یا قدیمی تر استفاده می‌کنند از نوعی جدول و طرح پارتیشن به نام Master Bood Record یا MBR استفاده می‌کنند که امکان تشخیص H.D.Dهای بزرگتر از 2.2TB را ندارد. ولی در سیستم‌های مدرن همچون Windows Vista و 7 یا Mac OS X Leopart از ساختار متفاوتی به نام GUID استفاده می‌شود که قادر است H.D.D پرظریفتر را شناسایی کند.

اگر قصد دارید هارددیسک 3 ترابایتی را بعنوان H.D.D اصلی کامپیوتر خود قرارداده و سیستم عامل خود را روی آن نصب کنید باید از سیستم عامل 64 بیتی ویستا یا 7 استفاده کنید سیستم عامل 32 بیتی نمی تواند H.DD سه ترابایتی را بعنوان دیسک اصلی داشته باشد.

وسترن دیجیتال پیشنهاد کرده قبل از استفاده از H.D.Dهای سری Caviar Green حتماً سازگاری آن را با مادربرد کامپیوتر خود بررسی کنید اگر BIOS کامپیوتر شما بروز نباشد نمی‌توانید از این H.D.D ها استفاده کنید.

گزینه دیگری که برای انتخاب H.D.D سه ترابایتی دارید Seagate FreeAgent اکسترنال است که مشکلات اینچنینی ندارد و در تمام سیستم عامل های 32 و 64 بیتی حتی Windows XP قابل تشخیص است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات