استادیوم جام جهانی 2022 با قدرت ذخیره انرژی خورشیدی در قطر

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
قطر در تلاش کسب حق برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 است. این کشور برای رسیدن به این هدف، طرح استادیوم  جدید و بسیار محهزی با قابلیت جذب انرژی خورشیدی را ارائه کرده است.
تبلیغات

قطر برای اینکه برپایی جام جهانی 2022 را در کشور خود قطعی کند اقدام به ساخت استادیومی کرده که قادر است انرژی خورشیدی را ذخیره کند. زمانی که این استادیوم به صورت کامل ساخته شود، 86,250 اتاق برای تماشاگران خواهد داشت. همچنین دور تا دور این استادیوم با پارکینگ و سرویس های مختلف احاطه شده است و سقف های محیط این استادیوم قادر به جذب انرژی هستند. زمانی که این استادیوم به بهره برداری برسد، انرژی ذخیره شده توسط سقف های آن در بخش های دیگر استادیوم استفاده خواهد شد. همانطور که می دانید گرمی هوای این منطقه بسیار بالاست و  استادیوم باید به سیستم های خنک کننده مجهز شود، انرژی لازم برای خنک کردن این محیط، توسط همین سقف ها تامین خواهد شد. می توانید در تصاویر موجود در گالری  عکس که در انتهای همین مطلب قرار دارد جزئیات بیشتر این استادیوم را مشاهده کنید.

این استادیوم توسط استخر های آب محاط شده است و تماشاگران، از 6 پل ورودی می توانند وارد استادیوم شوند. این استادیوم به گونه ای طراحی شده که هر تماشاگر بهترین دید را بر بازی داشته باشد و صندلی ها نیز بسیار راحت بوده و هوای داخل استادیوم نیز خنک است.

قطر باید برای برنده شدن میزبانی مسابقات جام جهانی 2022 در کشورش، با استرالیا، بلژیک، انگلستان، هلند، پرتغال، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا و ایالات متحده رقابت کرده و بهترین طرح را ارائه دهد.

منبع: Gizmag.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات