ثروتمندان خودساخته چه عادات مشترکی دارند

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ثروتمندان خودساخته افرادی هستند که با تلاش خود و بدون وابستگی به اطرافیان و خانواده، به موفقیت مالی رسیده‌اند. آنها عادات شخصی و مالی مشترکی دارند.
تبلیغات

وقتی به زندگی و رفتار یک ثروتمند خودساخته نگاه می‌کنید، اولین لغاتی که در ذهن شما می‌آیند چه مواردی هستند؟ صفاتی مانند ول‌خرج، مادی‌گرا، مغرور و صفات ناپسند مشابه، برخی اوقات در کنار این افراد خود را نشان می‌دهند. اما حقیقت این است که عموم ثروتمندان خودساخته رفتارها و عادت‌هایی کاملا متفاوت با باور عمومی دارند.

آن ماری ساباث، نویسنده‌ی کتاب «رفتارهایی که میلیونرهای خودساخته دارند و مردم دیگر ندارند» برای تالیف کتاب خود با ۳۰ نفر از این افراد مصاحبه داشته است. افرادی که فعالیت خود را از صفر شروع کرده‌اند و مانند خود نویسنده، به دارایی فراوانی رسیده‌اند. نتایج مصاحبه‌های او نشان می‌دهد که هر فردی توانایی تبدیل شدن به یکی از این افراد ثروتمند را دارد. او در تشریح جمله‌ی خود به مصاحبه با یکی از مدیران داخل کتاب اشاره می‌کند که خواستن را تنها شرط لازم برای رسیدن به موفقیت می‌داند.

بسیاری از ثروتمندان خودساخته از پس‌زمینه‌‌ای بدون ثروت می‌آیند. برخی از آنها حتی در کودکی با فقر دست و پنجه نرم کرده‌اند. برخی از آنها برای حداقل غذا کار کرده‌اند و شاید شب‌های زیادی را گرسنه خوابیده‌اند. به‌هرحال به نظر می‌رسد این افراد بهترین هدیه‌ها یعنی تواضع و خواستن را از این دوران دریافت کرده‌اند. تجربه‌ی کودکی آنها باعث شده که به افراد موفق و خودساخته‌ی امروزی تبدیل شوند. در ادامه‌ی این مطلب زومیت به تشریح رفتارها و عادات مشترک این افراد می‌پردازیم.

۱- معنای واقعی مزد زحمات را می‌دانند

ثروتمندان خودساخته از انجام هیچ کاری برای کسب ثروت فروگذار نکرده‌اند. برخی از آنها تمام عمر تلاش کرده‌اند تا به موفقیت امروزی برسند. آنها هیچ‌گاه آن‌قدر مغرور نبوده‌اند که از انجام برخی کارها مانند شستن ظروف یا دست‌فروشی خجالت بکشند.

 Pay attention to the mentor’s advice

۲- از لذت‌های کوتاه‌مدت دوری می‌کنند

اکثر مردم به دنبال زندگی راحت و لوکس هستند. این در حالی است که ثروتمندان خودساخته تا حدممکن از لذت‌های زودهنگام دوری می‌کنند و آنها را برای زمان مناسب به تعویق می‌اندازند. آنها این کار را با انجام دو شغل همزمان و صرفه‌جویی حداکثری انجام می‌دهند. آنها به جای تمرکز به پاداش‌های زودهنگام، به هدف نهایی یعنی استقلال مالی توجه می‌کنند.

۳- به جای کمک مالی، روش‌ها را آموزش می‌دهند

آنها مسیر موفقیت را به اطرافیان خود آموزش می‌دهند

ثروتمندان خودساخته به جای ماهی، ماهیگیری را به اطرافیان خود آموزش می‌دهند. آنها تمایل دارند تا دیگران نیز مسیر طی شده را مشاهده کرده و نکات آن را بیاموزند. آنها افراد استخدام شده را برای درک مسیر و اجرای استراتژی‌های پیشرفت تربیت می‌کنند. بسیاری از ثروتمندان خودساخته، اعتماد به نفس و روش راه‌اندازی کسب و کار را به دیگران آموزش می‌دهند.

۴- هزینه‌ی زیادی پرداخت کرده‌اند

برای افرادی که از بیرون به زندگی این افراد نگاه می‌کنند، رسیدن به قله آسان به نظر می‌رسد. البته قطعا ثروتمندان خودساخته از دشواری‌های مسیر آگاه هستند. آنها هزینه‌ی زیادی به مدرسه‌ی زندگی پرداخت کرده‌اند تا از اشتباهاتشان درس بگیرند. آنها به جای سرزنش خود، لحظات شکست را به فرصت‌های یادگیری تبدیل کرده‌اند. بسیاری از آنها لحظات شکست‌های غیرمنتظره را به دید پله‌هایی برای رسیدن به موفقیت مورد نظر دیده‌اند.

کاهش هزینه

۵- پول را تنها یک ابزار می‌دانند

اغلب آنها پس از رسیدن به ثروت، با آن خودنمایی نمی‌کنند. آنها در مسیر نشان داده‌اند که به راحتی چشمشان را روی زرق و برق دنیا و مواردی که فریاد توجه می‌زنند، خواهند بست.

۶- از خودنمایی دوری می‌کنند

ثروتمندان خودساخته موفقیت‌های خود را فریاد نمی‌زنند

اکثر ثروتمندان خودساخته تمایل دارند تا در میان جمع باشند و با هزینه‌های گزاف خودنمایی نکنند. آنها از خرید اتومبیل‌های آخرین مدل، لباس‌های گران‌قیمت و زندگی در کاخ‌های اشرافی خودداری می‌کنند و تمایلی به قرار گرفتن در مرکز توجه ندارند.

۷- روی دیگران تمرکز می‌کنند

این رفتار نیز شبیه به دوری از خودنمایی است. اکثر این افراد نماینده‌هایی برای انجام کارها دارند و بدون ایجاد تمرکز و حساسیت زیاد روی خودشان، تنها نظاره‌گر فعالیت‌ها هستند و تمایلی به فریاد زدن مهارت‌هایشان ندارند.

۸- ریشه‌های خود را فراموش نمی‌کنند

فروتنی یکی از ویژگی‌های همیشگی ثروتمندان خودساخته است. حتی پس از رسیدن به ثروت چندین رقمی، آنها در درون به آن بخش از شخضیت و گذشته‌‌ی خود فکر می‌کنند که مسیر طولانی را طی کرده و به امروز رسیده است.

side hustle

۹- دست از تلاش بر نمی‌دارند

ثروتمندان خودساخته همیشه مشغول کار کردن هستند. از صبح زود بیدار شدن تا کار کردن تا دیروقت، هیچ‌کدام آنها را از انجام کار و وظیفه‌ی مورد نظرشان باز نمی‌دارد. استمرار، خصوصیتی است که در رسیدن به اهداف، این افراد را از مردم عادی متمایز می‌کند.

۱۰- کسب‌وکار خود را با توجه به یک نیاز موجود را‌ه‌اندازی می‌کنند

این نوع از ثروتمندان با دقت به نیازهای جامعه دقت می‌کنند. سپس کسب‌وکار خود را صرف‌نظر از خدمات مورد نیاز، پیرامون آن تاسیس کرده و برای موفقیت، شبانه‌روز تلاش می‌کنند. آنها برند خود را پیرامون نیازهایی اساسی می‌سازند که شاید جلوی دید همه باشد اما توجهی به آن نکرده باشند.

برای شناسایی ثروتمندان خودساخته در جمع‌ها کافی است به افرادی که بیشتر گوش می‌دهند، دقت کنید. آنهایی که نیازی به توجه دیگران ندارند و با فروتنی از جمع لذت می‌برند. افرادی که کسب‌وکار خود را حول یک نیاز اساسی شکل داده‌اند و نیازی به فریاد زدن آن ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات