تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8150 تاییدیه سازمان استاندارد بلوتوث را دریافت کرد

جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
تراشه‌ی پرچمدار نسل بعد کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۱۵۰ با نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی، تاییدیه‌ی سازمان استاندارد بلوتوث را دریافت کرد.
تبلیغات

اسنپدراگون ۸۱۵۰، تراشه‌ی پرچمدار بعدی کوالکام که پیش از این انتظار می‌رفت اسنپدراگون ۸۵۵ نامیده شود، به‌تازگی تاییدیه‌ی سازمان استاندارد بلوتوث (SIG) را دریافت کرده است. براساس این تاییدیه، تراشه‌ی نام‌برده از وای‌فای 802.11 a/b/g/n/ac با چند ورودی - چند خروجی ۲ × ۲ و همچنین بلوتوث کم‌مصرف نسخه‌ی ۵.۰ پشتیبانی می‌کند. با نگاه به تاییدیه می‌توان دریافت که عبارت «WCN3998-0» در زیر «نام طراحی» ذکر شده که معرف جدیدترین تراشه‌ی بی‌سیم کوالکام است. این تراشه از استاندارد نسل بعدی وای‌فای 802.11ax پشتیبانی و تا ۶۷ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند و همچنین با پروتکل امنیتی WPA3 و بلوتوث ۵.۱ سازگار است. تاییدیه‌ی بلوتوث تقریبا همین ویژگی‌ها را فاش می‌کند؛ با این حال، به لطف گزارش‌های تازه از برخی از دیگر جزئیات تراشه‌ی جدید کوالکام باخبر شده‌ایم.

اسنپدراگون ۸۱۵۰ (اگر کوالکام در نهایت از همین نام استفاده کند) با بهره‌گیری از فرآیند ساخت ۷ نانومتری و توسط صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) تولید خواهد شد. از آنجایی که انتظار می‌رود 5G سال آینده به‌همراه گوشی‌های هوشمند معرفی شود، اغلب سازندگان احتمالا این تراشه را با مودم نسل پنجم موبایل X50 اسنپدراگون ادغام خواهند کرد. نمونه‌ی آزمایشی اسنپدراگون ۸۱۵۰ در آزمایش تک‌هسته‌ای بنچمارک گیگ‌بنچ موفق به کسب امتیاز ۳۶۹۷ شده و در آزمایش چندهسته‌ای نیز امتیاز ۱۰۴۶۹ را به‌دست آورده است. احتمال می‌رود سری نسل بعدی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از جمله نخستین گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ به‌همراه اسنپدراگون ۸۱۵۰ باشد. با این حال، کوالکام درصدد است که تراشه‌ی پرچمداری بعدی‌اش را تا پیش از پایان سال به‌صورت رسمی معرفی کند.

Snapdragon 8150 SIG

هرچند اسنپدراگون ۸۴۵، تراشه‌ی پرچمدار فعلی Qualcomm، پردازنده‌ی قدرتمندی محسوب می‌شود؛ اما انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۱۵۰ در مقایسه با آن با بهبودهای قابل توجه همراه باشد. اسنپدراگون ۸۱۵۰ از جمله نخستین پردازنده‌های پرچمدار مجهز به 5G خواهد بود و به احتمال فراوان سال آینده توسط تعداد زیادی از شرکت‌ها به‌کار گرفته خواهد شد. هرچند کوالکام نام تراشه‌ی بعدی‌اش را به ۸۱۵۰ تغییر داده است؛ اما احتمال تغییر مجدد آن به ۸۵۵ همچنان وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات