جستجوی صوتی گوگل بالاخره به کروم اضافه شد

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته گوگل در کنفرانس Google I/O، رسما از اضافه شدن جستجوی صوتی به مرورگر کروم خبر داد. سیستم مشابه Google Now در اندروید که نتایج جستجو را به شکل بهتر نمایش داده و علاوه بر آن امکان ارسال دستورات صوتی برای جستجوی موارد مورد نظر کاربر نیز به آن اضافه شده است. در نسخه 27 کروم وقتی google.com را باز می‌کنید، یک آیکان میکروفون به صفحه اضافه شده که با فشار دادن آن جستجوی صوتی آغاز می‌شود.
تبلیغات

در نسخه 17 کروم وقتی روی آیکان میکروفون کلیک می‌کنید، صفحه google.com باز شده و سیستم به صدای شما گوش داده و سپس دستورات را دریافت و به سرورهای گوگل ارسال نموده و سپس نتایج مطابق با آن را نمایش می‌دهد.

در این سیستم که شبیه به Google Now در اندروید آبنبات پاستیلی است، اطلاعات براساس فناوری Google Graph نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال اگر از آن بپرسید "How old is Sergy Brin" به معنی سرجی براین چند سال دارد؟ پاسخ را بصورت صریح به شما نمایش خواهد داد. جالب تر اینکه در این سیستم، جستجو بصورت گفتگویی انجام می‌شود. یعنی اگر پس از پرسش اول، پرسش بعدی را به شکل مرتبط با پرسش اول مطرح کنید، گوگل آن را درک خواهد کرد. به عنوان مثال اگر پس از مطرح نمودن پرسش اول از جستجوی صوتی گوگل بپرسید: "او با چه کسی ازدواج کرده است." گوگل متوجه می‌شود که منظور شما از "او" سرجی براین است. این یکی از برتری‌های سیستم جستجوی صوتی گوگل نسبت به Siri است که پیش از این نیز در مقاله " Google Now در مقابل Siri: دوئل تصویری برنامه‌های دستیار صوتی" به آن پرداختیم.

قرار است گوگل در نسخه‌های بعدی کروم،  اگر عبارت OK Google را به زبان بیاورید، بدون نیاز به فشار دادن هیچ دکمه‌ای، جستجوی صوتی بصورت خودکار فعال می‌شود.

برای دانلود نسخه جدید کروم به بخش About Google Chrome در مرورگر خود مراجعه کنید یا نسخه کامل آن را در سایت رسمی گوگل دریافت نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات