زوم‌اپ: اپلیکیشن موبایل میهن بلاگ و امکان مدیریت کامل سایت از داخل گوشی

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
مطالعه 5 دقیقه
میهن‌بلاگ یکی از قدیمی‌ترین وب سایت‌های فارسی زبان در زمینه‌ی ارائه‌ی سرویس وبلاگ‌دهی است که مدتی است اپلیکیشن آن برای اندروید و آی او اس نیز منتشر شده است. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

توسط میهن‌بلاگ هر کاربری می‌تواند به طور رایگان صاحب یک وبلاگ اینترنتی با آدرسی مانند www.YOU.mihanblog.com شود. مهم‌ترین مزیتی که سرویس‌های وبلاگدهی همچون میهن‌بلاگ را به سرعت در بین کاربران جا انداخت و باعث محبوبیت روز افزون آن شد، راحت کردن کار کاربران غیر حرفه ای بود به طوری که برای داشتن یک وبلاگ و فعالیت در آن نیازی به دانش خاص یا تجربه‌ی کارهای اینترنتی نبود و به لطف ابزارهای فارسی، گویا و مستقیم این سرویس‌ها می‌توانستید به راحتی هرچه تمام تر اقدام به انتشار موضوعات مورد نظرتان کنید.

رشد این سرویس‌ها تا همین چند سال پیش در حد بسیار پایینی قرار داشت به طوری که شاید اغراق نباشد اگر بگوییم نسخه‌ی مربوط به 4 سال پیش این سرویس ها، با نسخه‌ی ابتدایی تفات چندانی در امکانات یا ... نداشت. اما خوشبختانه این رویه‌ی کند در چند سال اخیر دچار تحول شده و در سال‌های اخیر شاهد اضافه شدن امکانات بی نظیری در پنل کاربری این وبلاگ‌ها هستیم که برای مثال می‌توان به امکان اتصال دامنه‌های مستقل اشاره کرد که به شما امکان داشتن یک آدرس خصوصی مانند www.YOU.com را می‌دهد.

mihanblog0 6ed5e

اما در این بین میهن‌بلاگ از رقیبان خود سبقت قابل توجهی گرفته است به طوری که مدتیست ویژگی جدیدی به این سرویس اضافه شده که علاوه بر آنکه از ارزش فوق العاده بالایی برخوردار است، نمونه‌ی آن در هیچ سرویس ایرانی دیگری مشاهده نمی شوند. این ویژگی، اپلیکیشن موبایل میهن‌بلاگ است که به شما امکان مدیریت کامل وبلاگتان را از درون گوشی داده و شما را از لزوم دسترسی به کامپیوتر برای پست دهی بی نیاز می‌کند.

خوشبختانه میهن‌بلاگ برای ارائه‌ی این سرویس عجله نکرده است و با صبر و تامل، اپلیکیشنی را منتشر کرده که چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ رابط کاربری و امکانات در سطحی بسیار حرفه ای قرار دارد. شما در اپلیکیشن میهن‌بلاگ که برای اندروید و آی او اس منتشر شده است می‌توانید تمامی امکانات موجود در نسخه‌ی وب را در اختیار داشته باشید و امور مختلفی همچون ارسال و ویرایش پست، مدیریت کامنت‌ها و ... را به انجام برسانید. اما جالب‌ترین ویژگی موجود در این برنامه را می‌توان در امکان تبدیل گفتار فارسی به نوشتار دانست که به لطف آن می‌توانید بدون نیاز به تایپ کردن، پست‌های مورد نظر خود را تنها با گفتار، به فایل نوشتاری تبدیل کرده و سپس اقدام به انتشار آن در وبلاگ خود کنید. البته این بخش از موتور صوتی گوگل استفاده می‌کند بنابراین نباید انتظار کارکردی فراتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید را داشته باشید. در ادامه با هم به مرور کوتاهی از بخش‌های مختلف این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

mihanblog1 3b539

با نصب و اولین اجرای اپلیکیشن میهن‌بلاگ، همانند نسخه‌ی وب، ابتدا باید اطلاعات کاربری خود را وارد کنید تا به محیط مدیریت وبلاگ وارد شوید. بعد از این مرحله و ورود به داخل اپلیکیشن، با 4 تب جداگانه مواجه خواهید شد.

mihanblog2 e42cc

تب اول - پست‌های پیشین و انتشار پست جدید

در تب اول به تمام پست‌های پیشین خود دسترسی خواهید داشت به این صورت که تیتر مطالب به ترتیب تاریخ انتشار به شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید با لمس هرکدام، به ویرایش آن بپردازید. در پایین صفحه نیز گزینه‌ی قرمز رنگی وجود دارد که با لمس آن می‌توانید اقدام به ارسال پست جدید کنید. ادیتوری که برای ارسال پست جدید در اختیارتان قرار خواهد گرفت در سطح بسیار بالایی قرار دارد به طوری که تمامی موارد مورد نیاز همچون بخش موضوع بندی، برچسب ها، انتخاب آزاد بودن یا نبودن بخش نظرات، پیش نویس یا ارسال نوشته، انتشار خودکار در تاریخ مورد نظر و ... در اختیار شما قرار خواهند گرفت که می‌توانید با استفاده از آن ها، پست دادن را به طور کامل و بی نقص بدون نیاز به کامپیوتر به انجام برسانید.

mihanblog3 2acd8

تب دوم - آمار

تب دوم به آنالیز و بررسی آمار بازدید وبلاگ شما خواهد پرداخت که بدون اغراق دسترسی به آن از طریق اپلیکیشن موبایل بسیار ارزشمند و قابل توجه است. توسط این بخش می‌توانید به آمارهای مختلفی همچون بازدید امروز، بازدید هفته، بازدید ماه و بازدید کلی دسترسی داشته باشید. متغیر‌های دیگری نیز مانند بیشترین بازدید روزانه در طول فعالیت وبلاگ در این صفحه وجود دارد که در کنار هم آماری کامل را از وبلاگ شما در اختیارتان خواهند گذاشت.

تب سوم - کامنت ها

میهن‌بلاگ به فکر بخش نظرات وبلاگ شما هم بوده و در تب سوم، آخرین کامنت‌های ارسال شده در وبلاگ شما را به ترتیب انتشار نمایش خواهد داد که به کمک آن می‌توانید در جریان بازخورد‌های پست‌های ارسالی خود باشید. درصورتی که بخش نظارت سایت شما در حالت "نمایش بعد از تایید" باشد، در مقابل هر کامنت آیکون‌هایی برای تایید پیام، یا حذف آن نمایش داده خواهد شد که می‌توانید با انتخاب هرکدام، کامنت مربوطه را مدیریت کنید.

تب چهارم - اطلاعات کلی

در این بخش نیز اطلاعات کلی را از وبلاگ خود در اختیار خواهید داشت و می‌توانید اقدام به نمایش وبلاگ، یا خروج از وبلاگ بپردازید.

این اپلیکیشن در ابتدا برای اندروید منتشر شده بود که به تازگی، نسخه‌ی آی او اس آن نیز منتشر شده است و می‌توانید با دانلود این برنامه که به صورت رایگان منتشر شده است، راحت تر از همیشه به مدیریت وبلاگ خود بپردازید. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات