زوم‌اپ: تغییر اطلاعات Exif عکس‌ها با Photo exif editor

سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
Photo exif editor اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که توسط آن می‌توانید اطلاعات Exif مربوط به هر تصویر را مشاهده و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

Exif یا Exchangeable Image File یک بخش اطلاعاتی در بطن هر عکس و تصویر بوده که شامل اطلاعات بسیاری دقیقی از عکس‌های ثبت شده است. این اطلاعات به قدری دقیق و جزئی هستند که احتمالا فکرش را هم نمی کنید که عکس ساده‌ای که به اشتراک می‌گذارید، قادر است چه اطلاعاتی را درباره‌ی خود به همراه داشته باشد. البته جای نگرانی نیست؛ چرا که هیچ کدام از این اطلاعات محرمانه یا خصوصی نیستند و تنها مواردی هستند که از وجودشان بی خبرید. برای مثال با ثبت یک عکس، اطلاعاتی همچون تاریخ ثبت عکس، مدل دوربین یا گوشی ثبت کننده‌ی عکس، اطلاعات موقعیت مکانی در صورت روشن بودن جی پی اس در هنگام عکسبرداری، سرعت شاتر دوربین و ... را نیز در آن ذخیره می‌کنید که توسط دیگر افراد قابل دسترسی هستند. البته برای مشاهده‌ی این اطلاعات نیاز به نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بخصوصی خواهید داشت که برای مثال می‌توان به نرم افزارهای ACDsee یا Photoshop اشاره کرد. اگر قصد مشاهده و حتی ویرایش این اطلاعات را در گوشی اندرویدی خود دارید نیز می‌توانید از Photo exif editor استفاده کنید که علاوه بر نمایش دقیق اطلاعات موجود، قادر است تا اطلاعاتی که قرار است روی عکس‌های شما ثبت شود، یا حتی اطلاعات عکس‌هایی که از پیش ثبت شده است را تغییر دهد.

photo exif editor2 938a9

همانطور که گفته شد اطلاعات موقعیت مکانی عکس نیز در صورت روشن بودن جی پی اس دستگاه در اطلاعات Exif عکس‌ها ثبت می‌شود. اما اگر قصد اضافه کردن لوکیشن به عکس‌های از پیش تهیه شده را هم دارید می‌توانید Photo exif editor را در گوشی خود نصب کنید و توسط آن، به بخش ویرایشگر Exif رفته و موقعیت مکانی مورد نظر را بعد از یافتن آن روی نقشه، در آن ثبت کنید. رابط کاربری این برنامه به شکلی دقیق و گویا طراحی شده است؛ به طوری که در همان استفاده‌ی اول نیز می‌توانید به طور کامل از امکانات آن بهره‌مند شوید و به ویرایش عکس‌های خود بپردازید. توسط گزینه‌های دیگری که در Photo exif editor وجود دارد نیز می‌توانید نام صاحب اثر را در عکس‌های ثبت شده وارد کنید تا یک تگ مخفی از عکاس یا سازنده‌ی تصویر را در آن قرار دهید. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات