زوم‌اپ: بازبینی و بررسی قدرت آنتن دهی مودم با WiFi Signal Strength

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
WiFi Signal Strength اپلیکیشنی کاربردی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید قدرت فرکانس WiFi خود را مشاهده و بررسی کنید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

چند سالی است که به لطف گسترده شدن بستر اینترنت پرسرعت و همچنین افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، مودم‌های وای فای به بسیاری از خانه‌ها راه پیدا کرده‌اند. اگر شما هم صاحب یک مودم وای فای در منزل خود هستید حتما از موضوعاتی که می‌تواند باعث تقویت یا تضعیف موج آن شوند با خبر هستید. برای مثال پیشنهاد شده است که مودم وای فای را در سطح بالاتری نسبت به سایر وسایل منزل قرار دهید تا آنتن دهی آن وسیع‌‌تر شود، یا در حالتی دیگر تاکید شده که هرچه تعداد دیوارها و موانع بین کاربر و مودم وای فای بیشتر باشد قدرت آنتن دهی و در نتیجه سرعت انتفال داده‌ها نیز کاهش خواهد یافت. WiFi Signal Strength اپلیکیشنی برای آنالیز قدرت آنتن دهی مودم شما است که می‌توانید در جاهای مختلف منزل یا محل کار، با اجرای آن به میزان قدرت آنتن وای فای در آن نقطه پی ببرید و بهترین محل را برای قرارگیری خود، یا حتی مودم انتخاب کنید.

wifi signal strengt2 42d2e

اما WiFi Signal Strength تنها برای این موضوع ساخته نشده و استفاده‌های حرفه‌ای‌تری برای آن در نظر گرفته شده است. اگر کمی از مودم‌های وای فای و سیگنال‌های آن اطلاع داشته باشید حتما می‌دانید که قرارگیری چند مودم وای فای در کنار هم (برای مثال در یک آپارتمان) گاهی باعث تداخل سیگنال‌ها و در نتیجه کم شدن سرعت یا قطعی ارتباط برای چند ثانیه خواهد شد. این اپلیکیشن با بررسی سیگنال‌های تولیدی مودم شما و دیگر مودم‌هایی که قادر به پیدا کردن آن‌ها است، می‌تواند تداخل یا عدم تداخل آنتن‌ها را به شما اطلاع دهد تا در صورتی که این بازه‌ی تداخلی بیش از حد استاندارد بود، اقدام به انجام تغییراتی در تنظیمات مودم خود کنید. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات