زوم‌اپ: امکان ویرایش ویدئوها در بروزرسانی جدید YouTube

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن YouTube در چند روز اخیر روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد و تاکنون دو بروزرسانی مختلف در فاصله زمانی کوتاهی دریافت کرده و امکانات جالبی به آن اضافه شده است. با زوم‌اپ همراه باشید تا به معرفی این امکانات بپردازیم.
تبلیغات

در ابتدا خبر از سازگار شدن ویدئوهای Vertical یا عمودی با حالت چرخش خودکار گوشی‌ها بود که هواداران  اپلیکیشن یوتیوب را غافلگیر کرد. احتمالا شما هم تاکنون موارد بسیاری را در این کانال ویدئویی مشاهده کرده‌اید که به صورت عمودی فیلمبرداری و آپلود شده‌اند و حتی چرخش صفحه نیز تاثیری در فول اسکرین شدن آن نداشته است. خوشبختانه یوتیوب هر چند دیر اما سرانجام فکری به حال این مشکل در اپلیکیشن موبایل خود کرد و هم اکنون با دریافت آخرین بروزرسانی این برنامه، کافی است تا روی گزینه‌ی FullScreen ویدئو کلیک کنید تا یوتیوب به طور هوشمند اقدام به شناسایی فضای سیاه اضافه و حذف آن کند و سپس ویدئو را با سایز بزرگ و تمام صفحه به نمایش بگذارد. این امکان با وجود آنکه در عمل یک موضوع ساده به حساب می‌آید اما در طی هفته‌ی گذشته به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

youtube13a

مورد بعدی که بعد از این آپدیت و به عنوان دومین بروزرسانی اپلیکیشن یوتیوب در این هفته منتشر شد، تغییرات بیشتر و کامل تری را اضافه کرده است. در این بروزرسانی علاوه بر ازنوطراحی شدن رابط کاربری یوتیوب، امکاناتی در زمینه‌ی ویرایش ویدئوها قبل از ارسال نیز به این برنامه اضافه شده است. این ابزار به نوعی فرآیندی شبیه به ارسال ویدئو در اپلیکیشن‌های پیام رسان را در یوتیوب ممکن می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بعد از انتخاب ویدئو، ابتدا بخش مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس به آپلود تنها همان بخش بپردازید. البته همه چیز به همین یک ابزار ختم نخواهد شد و یوتیوب در اقدامی بسیار تحسین برانگیز امکان اعمال افکت‌های تصویری مختلف روی فایل ویدئویی، و همچنین افزودن فایل‌های موسیقی به ویدئوی ارسالی را نیز در این بخش در اختیار کاربران قرار داده است.

youtube12a

اما همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم رابط کاربری یوتیوب هم با تغییراتی همراه بوده است. در پی این تغییر، از این پس با ورود به این اپلیکیشن، با سه تب جداگانه رو به رو خواهید شد. Home, Subscriptions, و Account گزینه‌هایی هستند که به صورت پنچره‌ی جداگانه در اختیار کاربر قرار می‌گیرند و به نوعی چیدمان و سازماندهی ویدئوهای موجود در این کانال را سروسامان بیشتری می‌دهند. تب اول که Home نام دارد به همان صفحه‌ی اول همیشگی یوتیوب اختصاص یافته است که ویدئوهایی پیشنهادی بر اساس معیار‌های مختلف را به شما نمایش می‌دهد. تب دوم که با عنوان Subscriptions قابل مشاهده است، عملکردی شبیه به Feed اینستاگرام دارد و می‌توانید در آن ویدئوی‌های جدید کانال‌های مختلفی که Follow کرده‌اید را مشاهده کنید. بخش آخر نیز همانطور که از نام آن مشخص است به پروفایل شما، مدیریت بر روی ویدئو‌های قبلی و همچنین ارسال ویدئوهای جدید اختصاص یافته است. برای بهره مندی از امکانات ذکر شده در بالا، اپلیکیشن یوتیوب را توسط مارکت‌های اندروید بروزرسانی کنید:

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات