زوم‌اپ: بررسی کامل اپلیکیشن AppLock برای محافظت از تمامی اطلاعات گوشی

یک‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر صاحب یک گوشی اندرویدی هستید و در عین حال به قفل کردن صفحه‌ی ورودی گوشی نیز علاقه‌ای ندارید، با این حال هنوز هم راهی هست که از اطلاعات مهم خود در داخل گوشی محافظت کنید. برای بررسی اپلیکیشن AppLock و امکانات آن، با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که گفته شد عدم تنظیم قفل ورودی برای تلفن شما، به معنای عدم امکان محافظت از اطلاعتتان نخواهد بود. در واقع شما می‌توانید به جای قفل کردن صفحه‌ی ورودی که نیاز به وارد کردن رمز عبور در هر بار استفاده دارد، اپلیکیشن‌ها و داده‌های مهم خود را به کمک اپلیکیشن‌های جانبی یا به اصطلاح Third-Party محافظت کنید. در این زمینه اپلیکیشن‌های زیادی طراحی و منتشر شده‌اند و ما نیز امروز به معرفی یکی از بهترین و محبوب‌ترین این اپلیکیشن‌ها، یعنی AppLock خواهیم پرداخت. بعد از دانلود نسخه‌ی رایگان برنامه که نسبت به نسخه‌ی پولی آن از محدودیت‌های بسیار کمی برخوردار است، وقتی AppLock را اجرا کنید از شما می‌خواهد که در همان ابتدا یک رمز عبور برای آن مشخص کنید. اگر به رمز‌های پترنی بیشتر از پین کد‌ها علاقه دارید می‌توانید بعد از ورود به اپلیکیشن و در بخش تنظیمات، حالت قفل آن را بین پین کد و الگو تغییر دهید. این رمز عبور علاوه بر زمان دسترسی به اپلیکیشن‌هایی که در درون برنامه به عنوان محافظت شده انتخاب می‌کنید، در هر بار ورود به AppLock نیز از شما خواسته خواهد شد پس پیشنهاد می‌کنیم که رمز عبوری را انتخاب کنید که حتی در صورت غیرفعال بودن AppLock برای یک ماه نیز آن را فراموش نکنید. با این حال در هنگام تعیین رمز عبور، بخش‌هایی نیز برای وارد کردن ایمیل و راهنمای رمز نیز قرار دارد که می‌توانید با پر کردن آن ها، برای همیشه خیالتان را از عدم فراموشی رمز عبور راحت کنید.

applock122

رابط کاربری و نحوه‌ی کار با AppLock یکی از آسان‌ترین نمونه‌های موجود در بین اپلیکیشن‌های مشابه است به طوری که با ورود به اپلیکیشن، در همان ابتدا لیستی کامل از تمام اپلیکیشن‌های موجود در گوشی (سیستمی و غیرسیستمی) به کاربر نمایش داده خواهد شد که در مقابل هر کدام، یک دکمه‌ی سوئیچ برای تغییر بین "قفل" و "باز" قرار داده شده است که با فعال کردن هر کدام از این سوئیچ ها، برنامه‌ی مورد نظر شامل محافظت AppLock خواهد شد. اما همه چیز به همین جا ختم نخواهد شد و درواقع می‌توان گفت که برتری AppLock در موضوعات دیگری است که باعث قرار گیری آن در بین بهترین اپلیکیشن‌های قفل کننده‌ی اندروید شده است. یکی از این امکانات، قابلیت قفل گذاری روی بخش‌های دیگر گوشی است. تماس‌های ورودی (عدم نمایش نام تماس گیرنده)، تماس‌های خروجی (درخواست رمز قبل از برقراری تماس)، فعال شدن اتصالات (درخواست رمز قبل از روشن شدن وای فای یا بلوتوث) و... بخش‌هایی جالبی هستند که مطمئنا برای بسیاری از کاربران، امکان قفل کردنشان جالب توجه خواهد بود.

applock133

امکان دیگری که در AppLock خودنمایی می‌کند، مخفی کردن عکس‌ها و ویدئوها از حافظه‌ی گوشی است. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله‌ی "آموزش 3 روش مختلف برای مخفی سازی عکس ها و ویدئوهای شخصی در اندروید" نحوه‌ی مخفی کردن عکس‌ها و ویدئوها را در اپلیکیشن Vaultyبه شما آموزش دادیم. AppLock نیز دقیقا همان کار را انجام خواهد داد که البته با توجه به قرارگیری آن در کنار امکانات دیگر این برنامه و عدم نیاز به نصب چند اپلیکیشن به طور همزمان، از محبوبیت بیشتری نزد کاربران برخوردار است. مانند Vaulty در AppLock نیز می‌توانید با مراجعه به بخش تصاویر و ویدئوها، فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به درون این اپلیکیشن وارد شده و به طور کل از حافظه‌ی گوشی مخفی شوند. دقت داشته باشید که این برنامه هم مانند همتایان خود، عکس‌ها را به داخل خود وارد می‌کند و در صورتی که قبل از خارج کردن عکس‌ها از حالت قفل شده اقدام به حذف AppLock کنید، عکس‌های شما نیز برای همیشه حذف خواهند شد.

آخرین امکانی که در AppLock وجود دارد نیز بخش قفل زمانی (فعال یا غیر فعال بودن در بازه‌های زمانی خاص) و مکانی آن است که یک ویژگی بسیار جالب به حساب می‌آید. توسط بخش مکانی نیز که به دو صورت WIFI و GPS قابل دسترس است می‌توانید بعد از مشخص کردن منزل و محل کار یا تحصیل خود روی نقشه‌ی موجود در برنامه، تعیین کنید که در کدام محل AppLock فعال و در کجا غیر فعال باشد. این امر که به کمک GPS دستگاه انجام می‌پذیرد می‌تواند به طور خودکار بعد از خارج شدن شما از منزل AppLock را فعال کند و وقتی از محل کار خود به خانه برمی‌گردید نیز، به دلیل وارد شدن به محدوده‌ی امن، حالت قفل را به طور هوشمند غیرفعال کند. اگر دستگاه شما دارای GPS نیست یا ترجیح می‌دهید با روشن نگه داشتن آن مصرف باتری خود را افزایش ندهید، می‌توانید از حالت WIFI نیز استفاده کنید. در این حالت با وصل شدن گوشی به وای فای‌های مشخص شده (برای مثال خانه)، AppLock غیر فعال خواهد شد و به محض قطع شدن این ارتباط نیز دوباره به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نکته مهم:

در AppLock حالتی با عنوان Hidden وجود دارد که با فعال شدن آن، آیکون این برنامه به طور کامل در گوشی مخفی خواهد شد و حتی در بخش اپلیکیشن‌های نصب شده نیز اثری از AppLock پیدا نخواهید کرد. با وجود آن که این امر به خودی خود امکان جالب و ویژه ای برای AppLock است، اما بسیاری از کاربرانی که بدون اطلاع، آن را فعال می‌کنند دیگر قادر به دسترسی به AppLock نخواهند بود. اگر شما یا دوستانتان به هر دلیل به چنین مشکلی دچار شدید، کافیست تا از بخش شماره گیر گوشی، کد زیر را شماره گیری کنید تا AppLock اجرا شود. سپس به بخش Protect و سپس Magic رفته و حالت Hidden را غیر فعال کنید.

*#*#12345#*#*

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع برندهای گوشی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات