اپلیکیشن Google Photos پس از حذف نیز به آپلود تصاویر ادامه می‌دهد

سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل چندی پیش اپلیکیشن Photos را معرفی کرد که قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما نکته‌ای که در خصوص این اپلیکیشن وجود دارد، ادامه‌ی جمع‌آوری و آپلود تصاویر توسط این سرویس حتی پس از پاک کردن اپلیکیشن Photos است.
تبلیغات

در صورتی که پس از عرضه‌ی اپلیکیشن Photos گوگل از آن استفاده کرده و سپس این اپلیکیشن را از گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود پاک کرده‌اید، باید بدانید که این سرویس همچنان به جمع‌آوری و آپلود تصاویر روی گجت اندرویدی‌تان ادامه می‌دهد. برای غیرفعال کردن این قابلیت باید به تنظیمات گوگل رفته و گزینه‌ی Photo Backup را غیرفعال کنید. دیوید آرنوت که یکی از نویسندگان Nashville Business Journal است، با وجود اینکه اپلیکیشن مورد نظر را از روی گوشی‌هوشمند خود پاک کرده، همچنان تصاویر خانوادگی خود را در Google Photos بصورت آنلاین مشاهده کرده است.

برای غیرفعال کردن این ویژگی در اپلیکیشن Photos گوگل، علاوه بر غیرفعال کردن این قابلیت در تنظیمات خود اپلیکیشن، باید به سراغ تنظیمات اصلی گوگل در سیستم‌عامل اندروید رفته و در این تنظیمات نیز گزینه‌ی مورد نظر را غیرفعال کرد. برای انجام این کار باید در تنظیمات گوگل، گزینه‌ی Google Photo Backup را خاموش کنید.

در ابتدای عرضه‌ی این سرویس بسیاری از کاربران از ترس افشای تصاویر خود، استفاده از آن را کنار گذاشتند. اما آرانید کریشناسوامی، سرپرست مهندسی اپلیکیشن Photos با اطمینان از نبود مشکل امنیتی در این سرویس سخن گفته است. با این وجود آپلود تصاویر توسط اپلیکیشنی که به ظاهر از روی گوشی هوشمند یا تبلت پاک شده، اعتماد بسیاری از کاربران را از بین می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات