وان کلیپ، اپلیکیشن جدید مایکروسافت برای انتقال فایل‌ها بین ابزارهای مختلف

یک‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اخبار منتشر شده، گویا ردموندی‌ها در حال توسعه و آزمایش اپلیکیشنی هستند که به کاربران امکان می‌دهد فایل‌های مورد نظر خود را در سیستم‌عامل‌هایی نظیر iOS، اندروید، ویندوزفون و ویندوز کپی کرده و با هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشند. به نظر می‌رسد این پروژه، دسترسی آسان به فایل‌ها و یکپارچه‌سازی پلت‌فرم‌های مختلف را مورد هدف قرار داده است.
تبلیغات

 این برنامه که وان‌کلیپ نام دارد از نظر عملکرد شباهت زیادی به برنامه Pushbullet دارد و به نظر می‌رسد، دسترسی آسان به فایل‌ها و یکپارچه‌سازی پلت‌فرم‌های مختلف و نام‌آشنا را مورد هدف قرار داده است. این برنامه قادر است به صورت خودکار مواردی از قبیل آدرس وب‌سایت، آدرس فیزیکی، شماره تلفن، متن و حتی تصویر را از کلیپ‌بورد شناسایی کرده و آن‌ها را دسته‌بندی کند.

oneclip-Screenshot-1

برای بهره‌مندی از امکانات برنامه وان‌کلیپ، کافی است کاربران چند ثانیه از زمان خود را صرف پیکربندی اولیه کرده و سپس با یک حساب کاربری گوشی‌ها و رایانه‌های خود را به یکدیگر متصل سازند. کاربران می‌توانند بعد از پیکربندی اولیه و همگام شدن فایل‌ها، آن‌ها را براساس نوع فایل، نام دستگاه و زمان، طبقه‌بندی و فلیتر کنند.

oneclip-Screenshot-2

نسخه تحت ویندوز برنامه وان‌کلیپ، با صفحات لمسی سازگار بوده و بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز 8، 8.1 و 10 قابل نصب است. همچنین گفته می‌شود نسخه بتای این برنامه از سال 2014 برای شناسایی و رفع مشکلات و باگ‌های احتمالی توسط کارمندان مایکروسافت استفاده می‌شود.

به دلیل محرمانه بودن پروژه، در حال حاضر جزئیات زیادی از این برنامه در دسترس نیست. مسلما در آینده نزدیک نسخه نهایی وان‌کلیپ توسط مایکروسافت در دسترس عموم قرار خواهد گرفت یا این که احتمال دارد برنامه وان‌کلیپ به صورت پیش‌فرض در نسخه نهایی ویندوز 10 گنجانده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات