اپلیکیشن‌های ضروری برای افرادی که از آیفون، به اندروید مهاجرت می‌کنند

سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
مطالعه 11 دقیقه
افرادی که قصد مهاجرت از آیفون به اندروید را دارند، یا حتی کاربران تازه‌کاری که به تازگی یک گوشی اندرویدی خریداری کرده‌اند، معمولا با اپلیکیشن‌های خوب یا بد این پلت‌فرم آشنایی کافی ندارند و ممکن است هنگام نصب اپلیکیشن‌ها، در هر زمینه با ده‌ها گزینه‌ی مختلف مواجه شوند. در این پست به معرفی پکیجی پیشنهادی از اپلیکیشن‌های اندروید برای این کاربران خواهیم پرداخت. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

آی‌او‌اس و اندروید دو پلت‌فرم موبایل بوده که در کنار هم بیش از 80 درصد گوشی‌های موجود در بازار را تشکیل داده‌اند. هر کدام از این دو پلت‌فرم ویژگی‌ها و معایب خاص خودش را دارد و ممکن است که کاربران به هر دلیلی، تصمیم مهاجرت به پلت‌فرم دیگر را داشته باشند. اگر شما از افرادی هستید که تا به امروز، تنها از گوشی آیفون استفاده کرده‌اید و برای اولین بار قصد خرید یا استفاده از یک گوشی اندرویدی را دارید، مسلما در انتخاب یا پیدا کردن اپلیکیشن‌های مورد نیاز به مشکل خواهید خورد. چرا که وجود صدها هزار اپلیکیشن مختلف برای اندروید، جدا از تمام ویژگی‌ها، یک نکته‌ی منفی نیز دارد و آن سردرگم کردن کاربران در انتخاب یک اپلیکیشن واحد برای گوشی خود است. برای مثال در حال حاضر ده‌ها نوع مرورگر برای اندروید تولید شده است که کاربران تازه کار را در انتخاب درست بین آن‌ها به شک می‌اندازد. در این پست، لیستی از اپلیکیشن‌های مورد نیاز اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد و در هر زمینه نیز، یک اپلیکیشن برگزیده را (از دیدگاه شخصی نگارنده) برای دانلود قرار خواهیم داد. بدیهی است که انتخاب بهترین گزینه برای یک اپلیکیشن (مثلا مرورگر) امری سلیقه‌ای خواهد بود و ممکن است هر کاربر نظر متفاوتی در اینباره داشته باشد. با این حال این لیست، برای داشتن یک شروع حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد.

 لانچر - Apex Launcher

//images/93/11/apex2.jpg

Apex، لانچری است که در عین‌آن که محیطی سبک و بسیار روان را در اختیار شما قرار می‌دهد، انبوهی از امکانات و شخصی‌سازی‌های مختلف را نیز برای شما فراهم می‌کند. این لانچر از تم‌های مختلف و بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از هر کدام از آن ها، می‌توانید فونت، آیکون‌ها و تصویر‌زمینه‌ی گوشی خود را تغییر دهید. با چشم‌پوشی از چند مورد خاص، تقریبا تمام تم‌های موجود از لانچر Apex پشتیبانی می‌کنند که این امر باعث شده تا صد‌ها تم مختلف برای این لانچر محبوب به وجود بیاید.

مرورگر - Chrome Browser

chrome

درست مانند کامپیوتر، در گوشی‌های موبایل نیز رقابت اصلی در مرورگرها، بین Chrome و Firefox است که با توجه به بازخورد این دو مرورگر در بین کاربران، می‌توان Chrome را مرورگر برتری دانست که در عین‌ آن که تمام امکانات فایرفاکس را دارا است، محیطی سبک و روان را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برخلاف فایرفاکس، روی گوشی‌های ضعیف‌تر نیز به روانی قابل اجرا خواهد بود. این مرورگر علاوه بر پشتیبانی از افزونه‌های مختلف، قابلیت همگام‌سازی با نسخه‌ی کامپیوتری خود را نیز دارد که به لطف آن می‌توانید بوک‌مارک‌ها و دیگر اطلاعات خود را، همیشه و همه‌جا در دسترس داشته باشید.

فایل منیجر - ES File Manager

//images/94/01/essss.jpg

ES File Explorer یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید است که با دارا بودن امکانات فوق‌العاده‌ای همچون پشتیبانی از FTP و قابلیت اتصال به کامپیوتر یک اپلیکیشن تمام عیار در این زمینه را شکل داده است. این فایل‌منیجر علاوه بر امکاناتی کامل در زمینه‌ی مدیریت فایل‌ها مانند ساخت یا باز کردن فایل‌های ZIP ، پنل مدیریت کاملی نیز برای اپلیکیشن‌های نصب شده در اختیار شما می‌گذارد که به کمک آن می‌توانید اپلیکیشن‌ها را حذف کنید یا حتی از آن‌ها فایل پشتیبان تهیه کنید. مدیریت کامل بر روی فایل‌ها، قابلیت انتقال، ساخت، حذف، تغییر نام و ارسال فایل‌ها، امکان انتخاب چند فایل یا پوشه، مدیریت برنامه‌ها (نصب، حذف، تهیه نسخه پشتیبان، ساخت میانبر و...)، مدیریت فایل‌های فشرده و باز کردن و ساخت فایل‌های ZIP و بازکردن فایل‌های RAR، جستجوی فایل یا پوشه، ارسال و دریافت فایل از طریق بلوتوث و پشتیبانی از OTG از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این اپلیکیشن را به محبوب‌ترین فایل‌منیجر اندروید تبدیل کرده‌اند.

پیام رسان - Google Messenger

//images/93/12/GMass.jpg

بعد از معرفی رسمی‌اندروید آب‌نبات‌چوبی، یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی که از این نسخه‌ی جدید‌ اندروید به بیرون درز کرد اپلیکیشن پیام‌رسان این سیستم‌عامل بود که با تزئین شدن به طراجی بی‌‌نظیر متریال، یک پیام‌رسان شیک و سبک را به ارمغان آورده بود. مدتی بعد نیز گوگل به طور رسمی این اپلیکیشن را برای‌اندروید‌های پایین‌تر از نسخه‌ی 5 منتشر کرد. ظاهر و امکانات این اپلیکیشن به قدری مورد تحسین بود که در مدت زمان بسیار کمی موفق به کسب میلیون‌ها دانلود در پلی‌استور گوگل شد و هم اکنون نیز ممکن است در گوشی بسیاری از دوستان خود این اپلیکیشن را مشاهده کنید. وجود رنگ‌های متریال، افکت‌های انیمیشنی‌اندروید آب‌نبات‌چوبی، محیط فوق‌العاده روان و سبک و وجود بلک‌لیست داخلی در خود این اپلیکیشن از ویژگی‌هایی هستند که Google Messenger را به یک پیام‌رسان‌ ایده‌آل تبدیل کرده‌اند.

دانلود منیجر - ADM

//images/93/12/adm2.jpg

Advanced Download Manager که با نام خلاصه‌ی ADM شناخته می‌شود یک اپلیکیشن مدیریت دانلود است که شاید کمتر کسی باشد که از آن به عنوان بهترین اپلیکیشن مدیریت دانلود یاد نکند. مانند دیگر موضوعات، برای این موضوع نیز اپلیکیشن‌های بسیاری ساخته شد اما همان‌طور که هیچ دانلود‌منیجری نتوانست جای IDM را در کامپیوتر بگیرد، ADM نیز به یکه‌تاز مدیریت دانلود در گوشی‌های موبایل تبدیل شده است که با توجه به انبوه امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، یک اپلیکیشن کامل و بی‌نقص به شمار می‌رود.

گالری عکس -QuickPic

quipi

یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی که در پلت‌فرم اندروید، یکه‌تاز میدان است و هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد، QuickPic است که در زمینه‌ی گالری‌عکس فعالیت داشته و اکنون سال‌هاست که گالری عکس محبوب بسیاری از کاربران اندروید است. محیط سبک و روان این اپلیکیشن به قدری قابل تحسین است که گزینه‌ی دیگری در خور قرار گفتن در کنار Quickpic نیست. این اپلیکیشن علاوه بر نمایش بدون نقص تصاویر، از پخش فایل‌های ویدئویی نیز پشتیبانی می‌کند.

موزیک پلیر - PlayerPro

//images/93/11/playerpro2.jpg

PlayerPro از تمامی پسوندهای رایج موسیقی پشتیبانی می‌کند و با امکاناتی نظیر اکولایزر اختصاصی و گزینه‌ای برای تعیین میزان Base آهنگ‌های در حال پخش، امکانات کاملی را در اختیار شنوندگان موسیقی قرار می‌دهد که می‌توانید با صرف کمی حوصله و ویرایش اکولایزر آن، به کیفیت‌ خارق‌العاده‌ای در موسیقی‌ برسید. برای این نرم‌افزار یک پک صوتی با نام DPS نیز منتشر شده که با نصب آن در کنار این اپلیکیشن، یک منوی اختصاصی صدا به تنظیمات نرم‌افزار اضافه می‌شود.با استفاده از این تنظیمات می‌توان کیفیت صدای خروجی از لحاظ میزان صدا و همچنین تمیزی فرکانس‌ها را چندین برابر کرد.

ویدئو پلیر - MX Player

//images/93/12/mxplayer2.jpg

MX Player نامی آشنا و محبوب برای کاربران اندروید است که با نصب آن و کدک‌های مخصوص این اپلیکیشن، هیچ فایل ویدئویی و هیچ زیرنویسی وجود نخواهد داشت که این اپلیکیشن قادر به پخش آن نباشد. حتی در گوشی‌های ضعیف‌تر که قادر به پخش فایل‌های HD نیستند، این اپلیکیشن با کدک‌های داخلی خود قادر است این ویدئوها را به صورت کاملا روان نیز اجرا کند. پشتیبانی از زیرنویس‌های فارسی چه در قالب SRT و چه در قالب Sub/idx نیز یکی از ویژگی‌های بی‌رقیب این اپلیکیشن اندرویدی است. زوم روی ویدیوی در حال اجرا، نمایش انواع فرمت‌های زیر‌نویس با امکان تغییر موقعیت آن برای هماهنگ شدن با ویدیو، خوانایی زیرنویس، امکان نمایش حاشیه و سایه برای زیرنویس، پخش فایل‌های avi, mpeg, mp4, wmv, divx, xvid, mov, flv, vob, 3gp, mkv و...، تنظیم زمان‌بندی زیرنویس‌ها، پشتیبانی از اندورید تی وی و... از ویژگی‌های دیگر این اپلیکیشن است. بعد از نصب نرم‌افزار و اولین اجرا، این اپلیکیشن پیغامی خودکار در رابطه با دانلود کدک‌های مورد نیاز به شما نمایش خواهد داد که با کلیک روی گزینه‌ی Download، می‌توانید کدک سازگار با گوشی خود که به طور اتوماتیک شناخته خواهد شد را دانلود کنید.

ضبط کننده صدا - EasyVoiceRecorder

easyvo
  • ضبط صدا از مواردی است که شاید هر کاربری به دنبال آن نباشد، اما با این وجود هنوز کاربران بسیاری هستند که به دلایل مختلف، نیاز به ضبط کردن صدای خود، استاد یا... دارند. به لطف پیشرفته‌تر شدن گوشی‌های موبایل، کیفیت ضبط صدا توسط این ابزارها نیز به شدت افزایش یافته است. EasyVoiceRecorde یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است که قادر است صدای شما را حتی با کیفیت 320 نیز ضبط کند. زمان ضبط نا‌محدود، پشتیبانی از فرمت‌های صوتی AMR، AAC، و WAV، و دارا بودن کیفیت فوق‌العاده از ویژگی‌های دیگر این اپلیکیشن به جساب می‌آیند.

عکس‌برداری - Camera360

cam36000

اپلیکیشن‌های زیادی برای عکاسی با موبایل ساخته و منتشر شده است که هرکدام به نوعی سعی به جذب کاربران با استفاده از افکت‌های مختلف داشته‌اند. در این بین Camera360 که از رابط کاربری فوق‌العاده‌ای برخوردار است، صدها افکت زنده را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد به این معنا که قبل از ثبت عکس‌ها، می‌توانید افکت مورد نظر را روی دوربین خود تنظیم کرده و نتیجه را مشاهده کنید و تنها در صورت راضی بودن از نتیجه اقدام به عکس‌برداری کنید. افکت‌های متنوع و کاملا استانداری که در این اپلیکیشن وجود دارد مثال‌زدنی بوده و برای مثال، بخش سیاه‌سفید کردن تصاویر، یا تغییرات آسمان آن از موارد خاص و بی‌مثال این اپلیکیشن هستند.

ارسال فایل از طریق وای فای - Zapya

Zapya یکی از نخستین اپلیکیشن‌هایی است که در زمینه‌ی ارسال فایل از طریق wifi ارائه شده و به همین دلیل بیشترین تعداد کاربران را نیز شامل می‌شود. این اپلیکیشن همان‌طور که گفته شد به دلیل اینکه در رده اولین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است و نیز بروزرسانی‌های مرتب و ظاهر کاربرپسند آن، به یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها برای انتقال فایل از طریق Wifi تبدیل شده است. در کنار امکان ارسال هر فایلی که در گوشی وجود دارد،  امکان بازی‌های دو نفره را نیز فراهم می‌کند. تصور کنید که Flappy Bird را از طریق Wifi با دوست خود به صورت دو نفره انجام می‌دهید. لذت رکوردشکنی و رقابت دو نفره در بازی Flappy Bird بسیار هیجان‌انگیز است.

یادداشت برداری - Evernote

//images/93/11/Evernotee.jpg

Evernote علاوه بر ثبت یادداشت‌ها، قابلیت ضمیمه کردن صدا و تصاویر را نیز به یادداشت‌های نوشته شده دارد و به نوعی شما را در هیچ‌زمینه‌ای نا‌امید نخواهد کرد. از یادداشت‌های ساده گرفته تا یادداشت‌های کامل‌تر، نکته‌برداری‌های سر کلاس و مواردی که نیاز به توضیح صوتی یا تصویری نیز دارند، همگی با اورنوت ممکن خواهند شد. این اپلیکیشن از محبوبیت زیادی در استورهای مختلف برخوردار است و شما نیز احتمالا پس از نصب و استفاده، مجذوب این نرم‌افزار خواهید شد. امکانات فراوان و حرفه‌ای این اپلیکیشن در کنار ظاهر به‌روز و گرافیکی آن که جدیدا به طراحی متریال نیز تزئین شده، باعث می‌شود اورنوت یک اپلیکیشن خاص، با امکانات کامل و فوق‌العاده محبوب باشد.

 پشتیبان گیری - SuperBackup

//images/94/02/s1.jpg

 

 اتصال به کامپیوتر - AirDroid

3312

AirDroid یکی از قوی‌ترین اپلیکیشن‌ها برای برقراری اتصال بی‌سیم بین موبایل و کامپیوتر است که از طریق مودم وای‌فای، بدون نیاز به کابل و با سرعت ده‌ها برابر، قادر به انتقال فایل‌های شما بین دو دستگاه خواهد بود. بارها پیش آمده است که بعد از دانلود یک آهنگ، ویدئو یا اپلیکیشن، قصد انتقال آن را به گوشی یا کامپیوتر داشته باشیم. به کمک اپلیکیشن Aidroid از این پس بدون نیاز به کابل USB، قادر خواهید بود تا در عرض چند ثانیه و تنها به کمک یک آی پی، گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و فایل مورد نظر را به گوشی (یا بالعکس) منتقل کنید.

 

 این لیست تنها شامل اپلیکیشن‌های پیشنهادی و انتخاب شده از بین محبوب‌ترین‌ها در هر زمینه بوده و نمی‌توان از آن به عنوان لیست "بهترین در هر زمینه" نام برد چرا که انتخاب چنین موضوعی، کاملا به سلیقه و انتظار کاربران بستگی خواهد داشت. با این حال به کمک این لیست، می‌توانید شروعی حرفه‌ای در هر کدام از زمینه‌ها داشته باشید و به مرور با آزمون و خطا، اپلیکیشن‌های دیگر را نیز امتحان کنید. نظر شما در اینباره چیست؟ جای خالی چه اپلیکیشنی را در این لیست احساس می‌کنید؟

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات