روشن و خاموش شدن صفحه بر اساس زاویه‌ گوشی با GravityScreen

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Gravity Screen اپلیکیشنی اندروید است که عملیات روشن یا خاموش شدن صفحه‌ی‌نمایش را بر اساس زاویه‌ی قرارگیری گوشی انجام خواهد داد.
تبلیغات

اگر اپلیکیشنی در گوشی خود نصب کنید که تعداد دفعات روشن شدن صفحه را برای شما شمارش کند، مطمئنا در پایان روز از تعداد به دست آمده متعجب خواهید شد. حتما برایتان جالب خواهد بود که بدانید به طور میانگین اکثر کاربران روزانه بیش از 150 بار دکمه‌ی Power یا Home را فشار داده و صفحه‌ی گوشی خود را روشن یا خاموش می‌کنند.

Gravity Screen اپلیکیشنی است که این عملیات را با کمک سنسورهای گوشی انجام داده و شما را از انجام مکرر این کار رها می‌کند. بدیهی است که برای این امر گوشی شما باید از سنسورهای حرکتی پشتیبانی کند و هرچه قدرت سنسورها و دستگاه شما بالاتر باشد، دقت انجام این کار نیز بهتر و دقیق‌تر خواهد بود.

Gravity-s2

بعد از نصب و اجرای Gravity Screen، می‌توانید مشخص کنید هنگامی که گوشی در زاویه‌ی 0 تا 10 درجه (افقی) قرار گرفت، صفحه‌ی گوشی خاموش و هرگاه این زاویه از 10 به بالا تبدیل شد، صفحه‌ی گوشی به طور خودکار روشن شود.

بعد از انجام این تنظیمات، هر‌گاه گوشی خود را از روی میز یا هر سطح دیگری بردارید، صفحه‌ی گوشی به دلیل عوض شدن زاویه‌ی آن روشن خواهد شد و هنگامی که دوباره گوشی را روی یک سطح صاف قرار دهید، زاویه‌ی گوشی به طور خودکار تشخیص داده شده و صفحه‌ی گوشی خاموش می‌شود.

هرچه تنظیمات انجام شده دقیق‌تر باشد، نتیجه‌ی به دست آمده نیز مطلوب‌تر خواهد بود و شما برای همیشه از فشردن مکرر دکمه‌ی پاور رها خواهید شد. در ویدئوی زیر نحوه‌ی کارکرد این اپلیکیشن را مشاهده خواهید کرد و با امکانات جزئی دیگر آن مانند تکان دادن گوشی برای جلوگیری از خاموش شدن صفحه و ... آشنا خواهید شد.

استفاده‌ی دیگری که از این اپلیکیشن می‌تواند کرد مربوط به سنسورهای مجاور گوشی است که با باز بودن روی آن، صفحه روشن، و با بسته شدن روی آن نیز صفحه خاموش می‌شود که برای مواقعی که گوشی را در جیب خود بگذارید استفاده خواهد شد. البته استفاده از آن با توجه به دقت پایین این سنسورها و مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده رخ دهد چندان پیشنهاد نمی‌شود. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات