زوم‌اَپ: اسکرول کردن در گوشی با سنسورهای حرکتی توسط Tilt Scroll

پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Tilt Scroll اپلیکیشنی فوق‌العاده جالب برای گوشی‌های اندرویدی است که با نصب آن می‌توانید با کج کردن گوشی به بالا و پایین، عمل اسکرول کردن صفحات را شبیه‌سازی کنید و بدون نیاز به لمس صفحه، محیط اپلیکیشن‌ها را به بالا یا پایین هدایت کنید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

تصور کنید که مشغول خواندن یک متن در گوشی موبایل خود هستید و با رسیدن به سطر انتهایی، مجبور به لمس صفحه و کشیدن متن به سمت بالا خواهید بود تا قادر به مشاهده و خواندن ادامه‌ی متن باشید. اما از این پس به کمک اپلیکیشن Tilt Scroll و فعال کردن آن، می‌توانید با استفاده از سنسورهای حرکتی گوشی، فرمان‌های مختلفی به آن داده و برای مثال با کج کردن گوشی به سمت بالا، بدون لمس صفحه، متن را به چند سطر بالاتر منتقل کنید و قادر به خواندن ادامه‌ی آن باشید.

Tilt-Scroll2

این امکان برای اولین بار و به طور پیش‌فرض در گوشی اندرویدی آمازون قرار گرفته بود که در کنار صفحه‌ی سه‌بعدی آن، مورد توجه بسیاری از کاربران نیز قرار گرفت. البته طبیعتا عملکرد Tilt Scroll نسبت به آنچه در گوشی‌ آمازون مشاهده کرده‌ایم، از دقت و سرعت کمتری برخوردار خواهد بود اما با این حال اگر به تجربه‌ی این امکان در گوشی اندرویدی خود علاقه دارید، Tilt Scroll یک گزینه‌ی عالی برای شما خواهد بود. اسکرول کردن در گوشی با کج کردن گوشی همراه، اسکرول کردن به صورت عمودی و افقی، انتخاب کردن محل اسکرول برای زمانی که بیش از یک اسکرول در صفحه وجود دارد، امکان فعال کردن این قابلیت توسط ویجت، قابلیت مشاهده ویجت با Shaking تلفن و کمک به مطالعه‌ی سریع‌تر متن‌ها، تنها بخشی از ویژگی‌های کاربردی این اپلیکیشن هستند. کارکرد Tilt Scroll نیازمند دسترسی روت خواهد بود و برای اجرا نیازمند اندروید 4 یا بالاتر است. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات