بروزرسانی نرم افزار Premiere Pro ادوبی به همراه ارائه ابزارهای جدید

یک‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ادوبی در کنفرانس ویدئویی NAB اعلام کرد که در حال آماده سازی برای بروزرسانی نرم افزار Premiere Pro و همچنین ارائه چندین ابزار جدید است. اهداف این کمپانی شامل ارائه‌ی یک ابزار جدید برای انیمیشن، اپلیکیشن موبایل و بروزرسانی برای نرم‌ افزار Premiere Pro است.
تبلیغات

 در نرم افزار Premiere Pro پنل جدیدی با نام highlight اضافه شده که به کاربران کمک می‌کند تا رنگ‌های ویدئوها را همانند نرم افزار Lightroom که ویرایش را روی تصاویر اعمال می‌کند، اصلاح کنند. در حقیقت پنل جدید شامل ابزاری به نام Lumetri Color است که عملکردی مشابه ابزارهای نرم افزار Lightroom دارد. توسط این ابزار برای اعمال تغییرات می‌توان از نوار لغزنده کمک گرفت و سپس برجستگی، سایه‌ها، رنگ، اشباع و روشنایی اعمال شده را روی تصاویر ذخیره کرد. 

ابزار Lumetri Color جایگزینی برای ابزارهای رنگ نخواهد بود، در واقع ابزار بهبود یافته‌ای برای ابزارهای رنگ موجود در نرم افزار است. شاید برخی ابزارهای رنگ برای کاربر غیر قابل دسترس باشد یا اینکه نتواند از آن‌ها استفاده کند، این ابزار جدید می‌تواند تمامی نیازهای آن‌ها را برطرف کند. شرکت ادوبی اعلام کرده که آماده سازی این ابزار چندین سال طول کشیده تا همانند Lightroom ابزارهایی قدرتمند برای ویرایش رنگ‌ها داشته باشد.

پریمییر

شرکت ادوبی علاوه بر این ابزار جدید، در حال آماده سازی اپلیکیشن تحت موبایل و پلتفرم آی‌او‌اس است. با استفاده از این اپلیکیشن که Project Candy نام دارد، می‌توان تصاویر را با دوربین ثبت کرده و رنگ‌های آن را آنالیز کرد. حتی این اپلیکیشن قادر به اعمال فیلترها روی تصاویر است. بر این اساس کاربر تصویرِ سوژه‌ای که رنگ دلخواه خود را دارا است ثبت می‌کند، سپس نرم افزار جدید ادوبی همان رنگ‌های تصویر ثبت شده را در تصویر یا ویدئویی دیگر اعمال می‌کند. فیلترهای موجود در اپلیکیشن Candy قابل استفاده در نرم‌ افزارهای After Effects و Premiere Clip است.

ویژگی بخصوص و جالب دیگری که در نرم افزار Premiere Pro اضافه شده Time Tuner نام دارد. شرکت ادوبی مدعی شده که توسط این ابزار می‌توان طول فایل یک پروژه را به میزان ۱۰ درصد بدون تاثیر در کیفیت افزایش یا کاهش داد. هدف از این ابزار، ارائه‌ی ویژگی جدید به کاربران است که توسط آن کلیپ‌هایی همانند کلیپ‌ها ویدئویی تلویزیونی بسازند.

شرکت ادوبی نرم افزار جدید دیگری را با نام Character Animator ارائه کرده که قادر است تمامی حرکات کاربر را شناسایی کرده و آن‌ها را به طور کامل در شخصیت‌های کارتونی تقلید و پیاده سازی کند. این نرم افزار حرکات و شخصیت کاربر را کپی کرده و به شخصیت انیمیشنی اعمال می‌کند. شرکت ادوبی هنوز جزئیات بیشتری ارائه نکرده اما نکته‌ای که کاملا مشخص است این نرم افزار به کمک وب‌کم تمامی این کارها را انجام می‌دهد، یعنی تمامی حرکات کاربر از طریق وب‌کم ردیابی شده و در زمان واقعی به انیمیشن اعمال می‌شود.

شرکت ادوبی ماه اکتبر سال پیش در کنفرانس MAX خود اولین پیش نمایش این نرم افزار را نشان داده بود. در حال حاضر Character Animator برای عرضه‌ی عمومی آماده نبوده و نیاز به بهبود بیشتری دارد اما ممکن است نسخه‌ی پیش نمایش آن تحت پلتفرم ابری به کاربران ارائه شود. علاوه بر این‌ها شرکت ادوبی بروزرسانی را برای نرم‌ افزارهای After Effects, Audition و SpeedGrade ارائه کرده است ولی هنوز باید منتظر عرضه‌ی عمومی آن‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات