طاقچه؛ نزدیک‌ترین کتاب‌ فروشی شهر

شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از مفیدترین و بهترین استفاده‌هایی که می‌توان از این دستگاه‌ها کرد، مطالعه‌ی محتوای الکترونیک روی این گجت ها است.
تبلیغات

این روزها دستگاه‌های هوشمند، موبایل‌ها و تبلت‌ها جای خود را در زندگی روزمره‌ی بیشتر ما به خوبی بازکرده‌اند. یکی از مفیدترین و بهترین استفاده‌هایی که می‌توان از این دستگاه‌ها کرد، مطالعه‌ی محتوای الکترونیک روی این گجت ها است. خواندن کتاب، روزنامه و مجلات بر روی این دستگاه‌ها طرفداران خاص خود را دارد.

در کشور ما عرضه‌ی محتوای الکترونیک در سال‌های اخیر روند خوبی به خود گرفته و شرکت‌های مختلفی در این حوزه وارد عرصه‌ی فعالیت شده‌اند. اما بیشتر این شرکت‌ها از تجربه کافی در فضای IT برخوردار نبوده و محصولاتشان متناسب با سلیقه مخاطب ایرانی طراحی نشده است و بعضی از این شرکت‌ها به ناچار محصولات خود را از خارج کشور خریداری کرده‌اند. از سویی دیگر بعضی از این برنامه‌ها حقوق مولف و ناشر را رعایت نکرده و به صورت غیرقانونی محتوا را عرضه می‌کنند.

نرم‌افزار کتابفروشی و کتابخوان الکترونیک طاقچه، با هدف راحت‌تر نمودن دسترسی قانونی مخاطبان ایرانی به محتوای الکترونیک، در تابستان 92 شروع به کار کرد و در آبان‌ماه 93 به طور رسمی در اختتامیه همایش ملی نشر الکترونیک در دانشگاه تهران رونمایی شد. این نرم‌افزار که در دو نسخه اندروید و iOS عرضه شده است، دو کارکرد اصلی دارد: اول آن که یک فروشگاه عرضه کتاب الکترونیک است که به ناشران این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن، محصولات خود را به کاربران عرضه کنند. دوم نیز آنکه کتابخوانی در آن فراهم شده است تا شما کتابهای الکترونیک خود را به راحتی مطالعه کنید.

taghche21

برخلاف بسیاری از اپلیکشین‌های ایرانی، رابط‌کاربری طاقچه چشم‌نواز است و اصولا بعد از ورود به طاقچه نیازی به توضیح اضافی نیست. شما می‌توانید کتاب‌های مورد نظر خود را جستجو کنید، آنها را به صورت موضوعی یا الفبایی مرور کنید یا برای اطلاع از محتوای کتاب، قسمت‌هایی از آن را دانلود کرده و در صورت تمایل کتاب را بخرید. روش‌های پرداخت متنوعی نیز فراهم شده است تا شما به راحتی بتوانید کتاب مورد علاقه خود را خریداری کنید. این کتاب‌ها برای همیشه در آرشیو شما در حساب کاربری موجود است و می‌توانید در هر زمانی با حساب کاربری خود به آنها دسترسی داشته باشید.

با توجه به مدت زمان کمی که از شروع به کار رسمی این نرم افزار گذشته است، ناشران خوب و بزرگ کشور مانند سوره مهر، چشمه، ثالث، سروش، جامی، هیرمند و.... همکاری خود را با طاقچه آغاز کرده‌اند و روز‌به‌روز بر تعداد کتاب‌ها و محصولات طاقچه افزوده می‌شود. کتابهای ناشران در طاقچه در فضایی امن به کاربران عرضه می‌شود.

این گونه نرم‌افزارهای کتاب الکترونیکی ضمن حذف هزینه‌های توزیع سنتی کتاب، در راستای حفظ محیط زیست و استفاده کمتر از درختان برای تولید کاغذ نیز بسیار مفید هستند. شما عزیزان در نوروز امسال می‌توانید کتابخانه‌ی خود را همراه خود به سفر ببرید.

قیمت کتاب خوان

همچنین طاقچه برای عیدانه‌ی کاربران خود بسته‌ی ویژه‌ای از کتاب‌های مناسب برای مطالعه در نوروز در نظر گرفته است و آنها را با تخفیف 30 درصدی ویژه‌ی ایام نوروز در اختیار کاربران خود قرار داده است. برای دانلود این اپلیکیشن از لینک‌های زیر استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات