اپلیکیشن زیبا و جدید تقویم گوگل برای آیفون

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
کاربران آیفون می‌توانند از اپلیکیشن Calendar زیبا و جذاب گوگل با امکانات زیاد لذت ببرند.
تبلیغات

در حالی که همیشه سیستم تقویم و روزشمار گوگل توسط تقویم یپش‌فرض آی‌او‌اس پشتیبانی می‌شده است، ولی به نظر می‌رسد در این سال‌ها گزینه‌های بهتری از اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم بوده‌اند که با سیستم گوگل بهتر کار می‌کردند.

مهم‌ترین ویژگی‌های تقویم گوگل در اپلیکیشن باز طراحی شده خود مربوط به رویدادها، دستیارها و نمای زمان‌بندی یا Schedule View است. رویدادها می‌توانند به صورت خودکار ایمیل‌ها را از حساب کاربری شما در سرویس جی‌میل بردارند و آنها را به آیتم‌هایی در تقویم تبدیل کنند.

به عنوان مثال اگر برای شما ایمیلی آمده است که در آن برای یک قرار شام در ساعت 7:30 شب و در یک مکان و روز مشخص برنامه‌ریزی شده است، Google Calendar می‌تواند به صورت خودکار این برنامه را در تقویم شما اضافه کند. Assists اصولا مانند یک دستیاری عمل می‌کند که به صورت خودکار پیشنهادهایی را براساس مکان‌ها، مخاطبان و موارد مشابه که شما قبلا وارد تقویم کرده‌اید، ارائه می‌کند.

گزینه آخر Schedule View است که به نظر می‌رسد کارایی خیلی سر راستی دارد و تقویم گوگل همه چیز را در یک تایم‌لاین روی اپلیکیشن Calendar به شما نشان می‌دهد و استفاده از طراحی متریال سبب شده است تا کارت‌های جذابی به شما ارائه شود که محتوای مختلفی از رویدادهای پیش رو را نمایش می‌دهند.

برای مثال، اگر قرار است در هفته جاری به آرایشگاه و صرف شام در رستوران بپردازید، وقتی به نمای زمان‌بندی خود نگاه می‌کنید، هر کدام از این آیتم‌ها به شکل پر رنگ‌تر و بزرگ‌تر متمایز شده‌اند که به ما می‌گوید جزئیات هر کدام از آنها چیست. البته، می‌توانید نمای روزانه یا 3 روزه را نیز داشته باشید، ولی به نظر می‌رسد این تایم‌لاین گزینه مناسب‌تری باشد.

اکنون، اپلیکیشن جدید Google Calendar برای آیفون در فروشگاه اپ استور اپل موجود است و با حساب‌های استاندارد جی‌میل و حساب‌های Google Apps کار می‌کند. این جدیدترین برنامه‌ از اپلیکیشن‌های گوگل است که با طراحی جذاب و کاربرد فوق‌العاده برای آی‌او‌اس منتشر شده است و فقط مانده گوگل اپلیکشن Gmail را نیز مانند نسخه اندروید بهبود بخشد.

نسخه قدیمی اپلیکیشن جی‌میل برای سیستم عامل iOS به نظر می‌رسد از اپلیکیشن‌های مدرن امروزی فاصله زیادی دارد. با این وجود یک نکته منفی در این قسمت وجود دارد و این است که در حال حاضر اپلیکیشن Google Calendar جدید فقط برای دستگاه‌های آیفون عرضه شده است. اگر از آیفون و آیپد استفاده می‌کنید، فعلا امکان سازگاری محتویات بین این دو دستگاه وجود ندارد و باید از اپلیکیشن تقویم پیش‌فرض اپل یا یک اپلیکیشن دیگر برای آیپد خود استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات