گوگل پشتیبانی از API گوگل ارث را دسامبر ۲۰۱۵ پایان می‌دهد

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل دیروز اعلام کرد که پشتیبانی از API گوگل ارث را دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی پایان خواهد داد. غول جستجو این تصمیم را به دلیل عدم پشتیبانی مرورگر کروم و فایرفاکس از API نت‌اسکیپ به‌دلایل امنیتی عنوان کرده است، از این‌رو پشتیبانی نکردن از API گوگل ارث یک امر اجتناب‌ناپذیر است.
تبلیغات

 زمان‌بندی مورد نظر گوگل برای پایان دادن به پشتیبانی از API گوگل‌ارث منطقی به نظر می‌رسد. ماه گذشته‌ی میلادی این کمپانی اعلام کرد که پشتیبانی از API نت‌اسکیپ یا همان NPAPI را در مرورگر کروم پایان خواهد داد. این کمپانی زمان آغاز این کار را ماه ژانویه و زمان تکمیل پایان دادن به پشتیبانی از این پلاگین را سپتامبر سال آینده میلادی اعلام کرده است. غول جستجو همچنین اعلام کرد که میزان استفاده‌ی کاربران از پلاگین گوگل ارث در مرورگر کروم از ۹.۱ درصد در اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی به ۰.۱ درصد رسیده است.

با توجه به اینکه مایکروسافت و اپل در مرورگرهای خود همچنان از NPAPI پشتیبانی می‌کنند، پس در نتیجه می‌توان با استفاده از این مرورگرها به گوگل‌ارث دسترسی داشت. البته این موضوع تا زمانی صادق است که اینترنت اکسپلورر و سافاری نیز به جمع فایرفاکس و کروم پیوسته و پشتیبانی از پلاگین NPAPI را کنار بگذارند.

گوگل API‌ مربوط به گوگل ارث را ۶ سال پیش منتشر کرد و توسعه‌دهندگان با استفاده جاوااسکریپت اپلیکیشن‌های سه‌بعدی بسیار خوبی را ایجاد کردند. گوگل علاوه بر انتشار خبر عدم پشتیبانی از API گوگل‌ارث، نوید ارائه‌ی سرویس جایگزین را نیز داده است. این کمپانی اعلام کرده که هنوز نمی‌تواند سرویس جایگرین را معرفی کند. غول جستجو وعده داده تا در آینده محصولات بهتری را معرفی کند.

دو ماه پیش، گوگل پس از ۱۰ سال، گوگل ارث برای اندروید را با استفاده از فناوری رندرینگ سه‌بعدی جدیدی متحول کرد و به بیان بهتر آن را بصورت کامل تغییر داد. این کمپانی وعده داده تا در آینده‌ی نزدیک بروزرسانی سه‌بعدی دیگری نیز برای سرویس خود ارائه دهد. انتظار می‌رود گوگل سال ۲۰۱۵ میلادی سرویس جدیدی را برای دوستداران نقشه‌ی سه‌بعدی خود ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات