زوم‌اَپ: FastDic، واژه‌نامه‌ی دو زبانه برای همه پلتفرم‌ها

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
واژه‌نامه یا دیکشنری یکی از ابزارهای کاربردی است که این روزها می‌توان در همه گوشی‌هوشمند یا تبلت‌ها یافت، چراکه گجت‌های موبایل در دسترس‌ترین ابزار‌ برای افراد است. در زوم‌اَپ امروز فست‌دیک را به به‌عنوان یک دیکشنری دو زبانه‌ی فارسی-انگلیسی معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سادگی مهم‌ترین اصل در طراحی این اپلیکیشن بوده است. پس از اجرای فست‌دیک با یک کادر جستجو در بالای پنجره و زیر نوار ابزار فوقانی روبرو می شویم که می‌توان درون کادر لغت مورد نظر خود را به زبان انگلیسی یا فارسی وارد کرد. به محض وارد کردن اولین حرف، نتایج بصورت فیلتر شده نمایش داده می‌شوند و با وارد کردن حروف بعدی نتیجه‌ی جستجوی بصورت آنی فیلتر شده و در صورت وجود لغت، می‌توان حتی پیش از تکمیل لغت، نتیجه را مشاهده کرد. با کلیک روی نتیجه‌ی جستجو می‌توان اطلاعات کامل‌تری را در صفحه‌ی بعدی مشاهده کرد که شامل تلفظ لغت انگلیسی وارد شده در دو تلفظ بریتانیایی و آمریکایی می‌شود. از جمله‌ی قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به تکان دادن گوشی برای وارد کردن لغت جدید اشاره کرد. با تکان دادن گوشی، کادر جستجو  پاک شده و می‌توان لغت جدیدی را وارد کرد. حساسیت تکان‌های وارد شده را نیز می‌توان از طریق منوی تنظیمات تغییر داد.

FastDicInt

این اپلیکیشن بصورت رایگان برای هر سه پلتفرم ویندوزفون، اندروید و iOS عرضه شده است. در صورت وارد کردن لغات انگلیسی، می‌توان فونتیک آمریکایی و بریتانیایی را نیز در نتایج ببینید. البته در صورتی که آشنایی کاملی با آواشناسی و نمادهای مورد استفاده در این حوزه نداشته باشید، فست‌دیک در وب‌سایت خود اطلاعاتی تکمیلی در مورد آواشناسی را قرار داده است.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات