اپل از واژه‌ی «Free» برای اپلیکیشن‌های رایگان سیستم پرداخت درون برنامه استفاده نمی‌کند

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت اپل امروز تغییری کوچک اما مهم در استور خود پیاده‌سازی کرد که به موجب آن، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های رایگانی که دارای سیستم پرداخت درون برنامه‌ هستند، از این پس «FREE» نامیده‌ نمی‌شوند و به جای آن از واژه‌ی «GET» استفاده می‌شود.
تبلیغات

اپل نخستین شرکتی نیست که تصمیم به اجرای چنین طرحی گرفته است. اوایل سال جاری میلادی، گوگل در این راه پیش‌قدم شد و در فروشگاه گوگل پلی خود، از واژه‌ی رایگان برای بازی‌ها و برنامه‌های رایگانی که سیستم پرداخت درون برنامه‌ دارند، استفاده نکرد. این اقدام گوگل و اپل در نتیجه هشدارها و فشار‌های دولت آمریکا و کمیسیون اروپا صورت گرفته است. آن‌ها عقیده دارند که کاربر باید نسبت به برنامه‌ای که دریافت می‌کند، آگاهی کامل داشته باشد، بنابراین به کاربردن کلمه‌ی "رایگان" برای بازی‌ها و برنامه‌هایی که در اصل باید برایشان پول خرج کرد، اما در ظاهر رایگان‌ هستند، نوعی دور زدن مشتری و فریب دادن آن‌ها است.

کمیسیون تجارت آمریکا طی شکایتی از هر دو شرکت اپل و گوگل، توانسته ده‌ها میلیون دلار را که از طریق سیستم پرداخت درون برنامه‌ اپلیکیشن‌های به اصطلاح رایگان کسب شده، استرداد کند.علاوه بر شرکت‌های اپل و گوگل، از آمازون هم چندین بار درخواست شده تا از واژه‌ی رایگان برای این دست از برنامه‌ها استفاده نکند ولی هنوز اقدامی از سوی آن‌ها صورت نگرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات