زوم‌اَپ: Confide، ایمن‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ابزارهای پیام‌رسان متنوعی در مارکت‌های تلفن‌های هوشمند وجود دارند. از iMessage پیش‌فرض آیفون و Hangouts گوگل تا لاین، واتس‌اپ، کاکائو تاک، وایبر و... . در این میان برخی از آنها مثل تلگرام و اسنپ‌چت با تمرکز بیشتر بر مقوله امنیت هم به میان آمده‌اند. اما اگر به دنبال یک پیام‌رسان ساده ولی بسیار ایمن می‌گردید Confide بهترین انتخاب ممکن است.
تبلیغات

اپلیکیشن Confide همان طور که از نامش پیداست، یک پیام‌رسان است که به جای تمرکز بر امکانات و قابلیت‌های متنوع بر ایمنی بسیار بالا تاکید دارد. این اپلیکیشن بر خلاف سایر پیام‌رسان‌ها چون واتس‌اپ، وایبر، لاین و... برای رقابت با پیام‌رسان‌های پیش‌فرض تلفن‌های هوشمند، چون iMessage یا Hangputs به این میدان وارد نشده. Confide نمی‌خواهد به ابزار چت اصلی شما تبدیل شود و به دنبال آن است که نیازهای شما برای داشتن یک پلتفرم چت بسیار ایمن را برطرف سازد. مثلا کارمندان یک شرکت می‌توانند از این اپلیکیشن برای روابط داخلی خود استفاده کنند.

با Confide فقط می‌توانید پیام‌های متنی بفرستید و خبری از امکان ارسال تصویر و ویدیو و... وجود ندارد. دلیلش هم این است که کاربران هدف این اپلیکیشن، حرفه‌ای‌ها و افرادی هستند که به دنبال ایجاد یک ارتباط امن باشند. برای ثبت نام در این اپلیکیشن باید یک ایمیل در آن وارد کنید و امکان ثبت نام از طریف شماره تلفن یا حساب فیسبوک و گوگل و... وجود ندارد. وقتی ثبت نام کردید می‌توانید همکاران یا دوستان خود را دعوت کرده و حتی چت‌روم گروهی تشکیل دهید. وقتی پیامی برای شما ارسال می‌شود در نوتیفیکیشن آن، متن پیام را مشاهده نخواهید کرد. وقتی پیام ورودی را باز می‌کنید باز هم متن را مشاهده نمی‌کنید و گویی روی کلمات یک نوار برای پنهان‌سازی آن قرار گرفته است. در این حالت باید با لمس آنها متن پشت‌شان را مشاهده کنید. دلیل این امر آن است که در صورتی که در یک مکان عمومی بودید یا فرد دیگری به صفحه نمایش تلفن شما نگاه می‌کرد نتواند آن را بخواند.

zoomapp-confide-1

در صورتی که فرد مقابل متن شما را بخواند به شما (فرستنده) از خوانده شدن متن توسط مخاطب مورد نظر اطلاع‌رسانی می‌شود. در نسخه جدید این اپلیکیشن قابلیت جالبی هم اضافه شده که به شما امکان می‌دهد در صورتی که مخاطب‌تان متنی را نخوانده بود از طریق یک یادآور به او اطلاع دهید که کار مهمی با وی دارید.

پلتفرم امنیتی پشت این اپلیکیشن به این صورت کار می‌کند که متن ارسالی با الگوریتم هش خاصی کد می‌شود که فقط گیرنده آن متن به آن الگوریتم دسترسی دارد. بنابراین با یک سیستم امنیتی بسیار قدرتمند در این اپلیکیشن روبرو هستیم که نفوذ در آن کار بسیار مشکلی است. حتی پیام‌های ورودی پس از خوانده شدن به طور خودکار پاک می‌شوند. این قابلیت ما را به یاد کارآگاه گجت و کاغذهایی که ماموریت‌هایش روی آنها نوشته می‌شد می‌اندازد! وقتی خواستم برای نوشتن زوم‌اپ امروز از محیط اپلیکیشن اسکرین‌شات بگیرم، متوجه شدم که حتی این اپلیکیشن امکان گرفتن اسکرین‌شات را نیز ممنوع کرده و وقتی این اپلیکیشن باز است، کاربر نمی‌تواند از صفحه تلفن خود اسکرین‌شات بگیرد.

zoomapp-confide-2

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ایمن دیگری چون Snapchat و Telegram نیز در مارکت‌ها وجود دارند، ولی هیچ کدام از آنها این همه قابلیت امنبتی را به صورت یکجا ندارند. دلیلش  هم مشخص است؛ سایر اپلیکیشن‌ها می‌خواهند به اپلیکیشن پیام‌رسان اول تلفن شما تبدیل شوند، بنابراین گاهی امنیت بیشتر را فدای امکانات و قابلیت‌های متنوع می‌کنند. اما Confide یک اپلیکیشن بسیار ساده با هدفی مشخص است که اصلی‌ترین تمرکزش بر روی امنیت قرار دارد. اجازه دهید در پایان بار دیگر به قابلیت‌های این اپلیکیشن نگاهی داشته باشیم.

قابلیت‌های امنیتی Confide

  • عدم امکان ارسال محتوای عیر متنی
  • عدم امکان گرفتن اسکرین‌شات از اپلیکیشن
  • عدم استفاده از حساب فیسبوک، گوگل یا شماره تماس برای ثبت نام و یافتن دوستان
  • عدم نمایش متن در نوتیفیکیشن‌های دریافتی
  • عدم نمایش کامل متن و نیاز به لمس لغات برای نمایش آنها
  • حذف پیام پس از خواندن آن
  • اطلاع‌رسانی به فرستنده از خوانده شدن متن توسط مخاطبش
  • امکان فرستادن یادآور برای آگاه‌سازی مخاطب از مهم بودن پیام

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات