زوم‌اَپ: با Pocket Code فرزندان خود را از کودکی به یک برنامه‌نویس تبدیل کنید!

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر می‌خواهید فرزند دلبندتان از کودکی با برنامه‌نویسی و شیوه ساخت اپلیکیشن‌ها به بهترین شکل آشنا شود این اپلیکیشن را نصب کنید.
تبلیغات

کودکان با ذهن باز و انگیزه فراوانی که دارند می‌توانند همه چیز را بسیار سریع‌تر از بزرگسالان یاد بگیرند. اگر می‌خواهید فرزند دلبندتان از کودکی با برنامه‌نویسی و شیوه ساخت اپلیکیشن‌ها به بهترین شکل آشنا شود، یا حتی اگر خودتان هیچ چیز از برنامه‌نویسی نمی‌دانید و می‌خواهید به ساده‌ترین شکل اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی را طراحی کنید، با معرفی اپلیکیشن اندرویدی Pocket Code در زوم‌اپ امروز همراه ما باشید.

Pocket Code اپلیکیشنی است که به کمک آن، می‌توانید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ساده اندرویدی را به ساده‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن طراحی کنید. اگر برنامه‌نویس باشید یا آشنایی‌های اولیه از کدنویسی را داشته باشید می‌دانید که هسته اصلی کار را توانایی‌های شما در طراحی الگوریتم، ایده‌پردازی و آشنایی به امکانات موجود تشکیل می‌دهد. این که به چه زبانی برنامه را می‌نویسید یا چه زبان‌هایی بلد هستید، در درجه دوم اهمیت قرار دارد. مهم این است که ذهن شما توانایی تفکیک کارها، وظایف مختلف اپلیکیشن و تحلیل ارتباط بین آنها را داشته باشد تا الگوریتم‌ها و فلوچارت‌هایی دقیق و اصولی داشته باشید. در این صورت با علم به قابلیت‌های هر محیط برنامه‌نویسی می‌توانید ایده خود را پیاده کنید.

pocket-code

در واقع اگر بخواهم مثالی ملموس‌تر ارایه کنم، رابطه «توانایی نوشتن الگوریتم» با «زبان کدنویسی» مثل رابطه «اندیشه و توانایی فکر کردن» است با زبانی که با آن حرف می‌زنیم. اگر بتوانید خوب فکر کنید، یاد گرفتن زبانی برای بیان اندیشه‌هایتان کار چندان سختی نیست. داشتن ذهنی الگوریتمی فقط و فقط با تمرین و استمرار به دست می‌آید. حال تصور کنید فرزند مثلا ۱۰ ساله شما به ساده‌ترین شکل ممکن بتواند با شیوه نوشتن الگوریتم‌ها و جزئیات برنامه‌های ساده آشنا شود. بدون شک آموزش در سنین پایین بسیار ماندگارتر است.

Pocket Code یک اپلیکیشن اندرویدی است که در ساختاری بسیار ساده، رابط کاربری دلپذیر و امکاناتی مناسب سعی بر آن دارد تا به کودکان اصول اولیه نوشتن الگوریتم و ساخت اپلیکیشن‌ها را آموزش دهد. یکی از جذابیت‌های این اپلیکیشن امکان ساخت اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ساده و مشاهده نتیجه آنها است. کودکان عجول‌تر از ما هستند و دوست دارند هر چه سریع‌تر نتیجه کار خود را ببینند. این اپلیکیشن نیز سعی دارد تا به هیچ عنوان کودکان را درگیر تئوری های برنامه‌نویسی نکند تا کودکان بتوانند با استفاده از بلوک‌ها و گزینه‌های ساده و حتی نقاشی کردن شخصیت‌ها و محیط بازی یا اپلیکیشنی که می‌خواهند بسازند، ساخت اپلیکیشن‌ها را تجربه کنند. 

معمولا کودکان از تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند برای بازی کردن و اجرای اپلیکیشن‌های آموزشی و سرگرم‌کننده استفاده می‌کنند و هیچ گاه نمی‌فهمند که در پشت این اپلیکیشن‌ها چه چیزی وجود دارد و این امکانات به چه صورت طراحی شده و در اختیار آنها قرار گرفته است. Pocket Code دریچه ای است برای آن که کودکان و نوجوانان بتوانند با نحوه ساخت این اپلیکیشن‌ها اشنا شوند، یا حتی اگر ایده‌ای دارند آن را به صورت ابتدایی پیاده کنند.

استفاده از این اپلیکیشن روی تبلت‌های ارزان‌قیمت اندرویدی در مدارس کشور ما نیز می‌تواند بسیار مفید باشد تا در آینده نسلی خلاق و ایده‌پرداز را در جامعه‌مان داشته باشیم. این اپلیکیشن فقط برای اندروید ارایه شده و با توجه به آن که هم‌اکنون در بازار حتی شاهد ارایه تبلت‌های زیر ۳۰۰ هزار تومان هم هستیم، به نظر نمی‌رسد تهیه امکاناتی برای استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی اندرویدی از جمله Pocket Code کار پرهزینه ای برای مدارس باشد؛ آن هم با شهریه‌های سرسام‌آوری که برخی از آنها بر دوش والدین قرار می‌دهند!

اپلیکیشن Pocket Code برای اندروید ارایه شده و در مارکت ایرانی ایران اپس و مارکت پلی استور گوگل به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات