پس از ارائه مستقل اپلیکیشن‌های ویرایش اسناد توسط گوگل، به زودی امکان ویرایش فایل‌ها در اپلیکیشن Drive حذف می‌شود

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید گوگل با عرضه‌ی یک اپلیکیشن با نام Drive برای iOS و اندروید، تمامی نیازهای کاربران برای باز کردن و ویرایش فایل‌های متنی، صفحات گسترده و همچنین اسلاید‌های موجود در این سرویس را فراهم کرده بود، اما به نظر می‌رسد حالا که اپلیکیشن‌های Docs و Sheets به صورت مجزا ارائه شده‌اند، این رویه‌ در آینده‌ی نزدیک ادامه نخواهد داشت.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که توسط Android Police منتشر شده است، گویا در آخرین نسخه از اپلیکیشن Drive که هنوز منتشر نشده است، گوگل امکان ویرایش فایل‌های متنی و صفحات گسترده را حذف کرده است. هفته گذشته گوگل اپلیکیشن‌های مستقل ایجاد و ویرایش اسناد اداری را برای اندروید و iOS منتشر کرد تا کاربران بتوانند به صورت آفلاین و آنلاین و در اپلیکیشن‌های جداگانه اسناد صفحه گسترده خود را از طریق اپلیکیشن Sheets و اسناد متنی‌شان را از طریق Docs ویرایش و ذخیره‌سازی کنند. در صورتی که در نسخه جدید سرویس ابری گوگل، یعنی Drive اقدام به باز کردن یکی از فایل‌های نامبرده نمایید، در اینصورت با پیغامی مبنی بر پیشنهاد دانلود اپلیکیشن‌های مربوطه مواجه خواهید شد. حال اگر این پیشنهاد را رد کرده و اقدام به باز کردن فایل مورد نظرتان کنید، در اینصورت فقط قادر به مشاهده محتویات این فایل بوده و همچون گذشته قادر به تغییر و ویرایش محتویات نخواهید بود.

هرچند شاید در ابتدای امر رویه‌ی جدید کمی آزار دهنده باشد، اما یقیناً مزایایی برای کاربران خواهد داشت. برای مثال می‌توان به این امر اشاره کرد که در آینده کاربران فقط نیازمند دانلود اپلیکیشن‌هایی خواهند بود که بیشتر به آنها نیاز دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات