بهترین اپلیکیشن های پزشکی اندروید برای شرایط اورژانسی

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
مطالعه 7 دقیقه
اگر خدایی نکرده با شرایط اورژانسی روبرو شوید چه کار می‌کنید؟ اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به ما کمک‌ کنند.
تبلیغات

با اندکی جستجو در اینترنت متوجه خواهید شد که صدها اپلیکیشن اندرویدی در زمینه پزشکی وجود دارد. علاوه بر اینکه هر کدام از این اپلیکیشن‌ها، نیازهای قشر خاصی از جامعه را برطرف می‌سازد، می‌تواند برای هرفرد، اطلاعات مفیدی را به‌همراه داشته باشد.

نرم‌افزارهای پزشکی در چند سال اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری از لحاظ کیفیت داشته است. اپلیکیشن‌هایی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، می‌توانند اطلاعات مفیدی برای شما به همراه داشته باشند.

My Pillbox

medical apps-1

این اپلیکیشن برای آن دسته از افرادی است که نیازمند یادآوری برای مصرف قرص‌های خود هستند. اگر تنها یک جفت قرص مصرف می‌کنید، برای شما مشکلی بوجود نمی‌آورد. اما اگر در هر روز مقدار زیادی قرص مصرف می‌کنید، یک یادآوری برای آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

همچنین بدون نیاز به اپلیکیشن‌های دیگر و تنها به کمک این اپلیکیشن می‌توان کل اعضای خانواده خود را تحت نظر گرفت. 12 نوع مختلف از داروها از جمله قرص‌ها، کپسول‌ها، قطره‌ها و... وجود دارد که شما می‌توانید آنها را دسته‌بندی کنید.

حتی شما می‌توانید برحسب 9 رنگ مختلف داروهای خود را دسته‌بندی کنید. وقتی شما دارویی را به لیست برنامه اضافه می‌کنید، می‌توانید برای آن اطلاعاتی همچون علت استفاده از آن، تاریخ شروع مصرف دارو و دکتری که آن را تجویز نموده را قرار دهید.

Home Remedies

medical apps-2

این اپلیکیشن رایگان برای درمان‌های خانگی است. Home Remedies راهنمایی کامل، برای درمان‌های طبیعی و ساخته شده از گیاهان دارویی، ادویه‌جات، میوه‌ها و سبزیجات است. نسخه Lite این اپلیکیشن به حافظه کمتری نیاز دارد و شامل ویژگی‌های کمتری نیز است. اگر به نسخه قوی‌تری از این اپلیکیشن نیاز دارید، می‌توانید نسخه Plus آن را خریداری نمایید.

GoodRx Drug Prices and Coupons

medical apps-3

اپلیکیشن GoodRx به شما این امکان را می‌دهد تا مناسب‌ترین قیمت برای داروی خود را پیدا کنید همچنین این اپلیکیشن برای مکان‌یابی داروخانه‌های فروشنده داروی مورد نظر شما، از نقشه گوگل بهره می‌گیرد. GoogeRx به شما اجازه مقایسه قیمت‌ها بین بیش از 6000 دارو را نیز می‌دهد و می‌توانید 20 الی 80 درصد از هزینه‌های دارویی خود را ذخیره کنید. GoodRx کاملا رایگان است و هیچگونه محدودیت و هزینه اضافی برای شما در پی ندارد. می‌توانید این اپلیکیشن را از Play Store گوگل دانلود نمایید.

Drugs.com Medication Guide

medical apps-4

این اپلیکیشن برای شما محیطی را فراهم می‌سازد که بتوانید اطلاعات داروها و قرص‌ها را مشاهده کنید، تداخلات دارویی را بررسی کنید و لیستی از داروهای مصرفی خود را نگه دارید. این اپلیکیشن لیستی به نام «لیست داروی من» دارد که شما می‌توانید به تمامی اطلاعات پزشکی خود دسترسی داشته باشید. Drugs.com شامل یک شناسه قرص، جستجوگر تداخلات و قسمت‌های مفید دیگر می‌باشد. این اپلیکیشن ماهیانه با بیش از 9 میلیون بازدید کننده یک راهنمای کامل در زمینه اطلاعات دارویی است.

بهترین اپلیکیشن اندروید

Visual Anatomy Free

medical apps-5

Visual Anatomy Free یک ابزار آموزشی و منبعی تعاملی است که نسخه جدید آن قابلیت نمایش سه‌بعدی ارگان‌های بدن را دارد. این اپلیکیشن دارای 58 عکس با وضوح بالا و بیش از 300 ویژگی می‌باشد که تعداد عکس‌ها در نسخه کامل آن، 1247 عدد است. در درجه اول از این اپلیکیشن به عنوان ابزار آموزشی استفاده می‌شود. پزشکان نیز از آن برای نشان دادن آناتومی بدن به بیماران و دانش‌آموزان خود استفاده می‌کنند. با کلیک و زوم کردن می‌توانید هر عکسی را بزرگتر نمایید و از مسیریاب برای رفتن به ارگان‌های دیگر استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید به کمک این اپلیکیشن از دانسته‌های خود یک آزمون به عمل آورید.

Doctor on Demand

medical apps-6

این اپلیکیشن برای شما فرصت مکالمه با یک دکتر واقعی را فراهم می‌سازد. همچنین می‌توانید با انجام یک ویدئو چت، در مورد مشکلات خود با دکتر صحبت کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن آن است که دیگر نیاز نیست برای رفتن به یک کلینیک، منزل خود را ترک کنید و وقت خود را در ترافیک و اتاق انتظار تلف کنید. از این اپلیکیشن برای مواردی همچون سرماخوردگی، آنفولانزا، سرفه، تب، آلرژی‌ها، عفونت‌های ادراری، تعویض نسخه و دیگر موارد استفاده می‌شود.

WebMD for Android

medical apps-7

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که اطلاعاتی در مورد سلامت در اختیار شما قرار ‌دهد، WebMD یکی از بهترین گزینه‌ها است. حتی اگر شما به اینترنت دسترسی نداشته باشید، می‌توانید اطلاعاتی همچون کمک‌های اولیه را در جیب خود داشته باشید. این اپ به شما تمامی ابزارهای لازم برای تصمیم‌گیری در مواقع اضطرار و البته قابلیت‌های ویژه‌ای برای تشخیص علائم بیماری‌ها و جراحات، داروها و شیوه‌های درمان، اطلاعات کمک‌های اولیه، لیست‌های سلامتی، مشخصات قرص‌ها و... را می‌دهد.

CPR.Choking

medical apps-8

CPR.Choking اپلیکیشنی است که ویدئوهایی را برای آموزش نحوه انجام CPR و یا چگونگی کمک کردن به کسی که دچار خفگی شده، ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن توسط استادان واقعی و دکترهای مجرب و بر اساس آخرین توصیه‌ها، توسعه یافته است. تغییرات به وجود آمده در سال 2010 مربوط به پشتیبانی شرایط ابتدایی زیستن، از A-B-C که مخفف راه هوا، تنفس کردن و ماساژ قفسه سینه به C-A-B که به ترتیب بیانگر ماساژ قفسه سینه، راه‌هوا و در آخر تنفس (برای بزرگسالان و کودکان) است، می‌باشد. هرچند کارشناسان، ماساژ قفسه سینه را در اولویت قرار داده‌اند، اما انجام این تغییرات مستلزم آموزش مجدد افرادی است که دوره‌ CPR را گذرانده‌اند.

Baby and Child First Aid

medical apps-9

این اپلیکیشن یک صلیب سرخ رسمی برای کودکان و نوزادان است. First Aid شامل ویدئوهای مفید، توصیه‌های آسان و حتی دارای یک بخش برای آزمون گرفتن است، که همه این امکانات به صورت رایگان ارائه شده است.

به عنوان یک پدر یا مادر، شما نیازمند آموزش مهارت‌ها و یادگیری اطلاعاتی برای شرایط اضطراری هستید تا خودتان را برای آن لحظات حساس و مهم آماده کرده و دانش خود را بسنجید. پس اگر شما دارای فرزندی هستید یا شغل‌تان به گونه‌ای است که از کودکان مراقبت می‌کنید، ضروری است که از این اپلیکیشن استفاده نمایید.

First Aid – American Red Cross

medical apps-10

Red Cross اپلیکیشنی است که در کمک‌های اولیه و سایر موارد از آن استفاده می‌شود. این اپلیکیشن تقریبا توسط 3900 کاربر بررسی شده و از 5 به آن امتیاز 4.7 داده شده، که بیانگر علت کسب جوایز متعدد است. حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند، پس به همراه داشتن اپلیکیشنی همچون Red cross ضروری است. وجود فیلم‌های آموزشی، آزمون‌های تعاملی و پیروی از دستورالعمل‌های گام‌به‌گام می‌تواند بسیار مفید باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات