مایکروسافت از آفیس سازگار با صفحه لمسی برای سیستم‌عامل ویندوز رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
از زمان عرضه ویندوز ۸، کاربران این سیستم‌عامل منتظر آفیس سازگار با محیط لمسی مترو یا مدرون بودند تا بدون نیاز به مراجعه به محیط دسکتاپ، امکان ایجاد یا ویرایش اسناد را داشته باشند. امروز مایکروسافت در نطق اصلی کنفرانس BUILD 2014 علاوه بر معرفی ویندوز فون ۸.۱ و بسته بروز رسانی ویندوز ۸.۱ از آفیس لمسی نیز رونمایی کرد.
تبلیغات

به زودی استفاده از نرم‌افزارهای اکسل، پاورپوینت، ورد،‌ اوت‌لوک و دیگر ابزارهای آفیس مایکروسافت در ابزارهای مجهز به صفحه لمسی به مراتب ساده‌تر خواهد شد.

نسخه لمسی آفیس برای ویندوز از نظر ظاهری شباهت‌های بسیاری به آفیس برای آیپد دارد که هفته گذشته منتشر شد. در نسخه جدید آفیس دکمه‌ها بزرگ‌تر شده‌اند و ارتفاع نوار منوها و تولبارها کمتر شده تا فضای بیشتری به  اسناد اختصاص یابد.

نوار ابزار معروف مایکروسافت که از آن با نام Ribbon UI یاد می‌شود در نسخه جدید آفیس نیز وجود دارد، اما تغییراتی در آن اعمال شده تا انتخاب ابزارها از طریق لمس صفحه به آسانی میسر شود. در نسخه جدید آفیس کاربر قادر خواهد بود با لمس دو انگشتی صفحه و دور و نزدیک کردن انگشت‌ها به یکدیگر، بزرگنمایی یا کوچک نمایی در اسناد را اعمال نماید.

از آنجایی که هسته تمام پلتفرم‌های مایکروسافت یکی شده است، مجموعه نرم‌افزاری آفیس لمسی برای تمام سیستم‌عامل‌های ویندوز شامل، ویندوز ۸، ویندوز RT و ویندوز فون منتشر خواهد شد.

متاسفانه مایکروسافت هنوز زمان نهایی شدن آفیس لمسی و عرضه آن به بازار را مشخص نکرده است و تنها اعلام نموده که امسال آن را منتشر خواهد نمود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات