اپل مجموعه نرم‌افزاری iWork را برای iOS, OS X و iCloud بروز رسانی کرد: بهبودهای گرافیکی و پشتیبانی از رتینا، امکانات جدید

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل امروز مجموعه نرم‌افزارهای اداری iWork برای iOS و OS X را بروز رسانی کرد و بهبودهای بسیاری را در آن‌ها اعمال کرد. سه نرم‌افزار Pages, Numbers و Keynote بروز رسانی شدند تا به شکل بهتری از صفحه نمایش‌های رتینا پشتیبانی کنند.
تبلیغات

اپل پشتیبانی از صفحه نمایش‌های رتینا را به نرم‌افزارهای iWork اضافه کرد و علاوه بر این، تغییرات ظاهری متفاوتی را در آن‌ها اعمال کرد. بخش ویرایش متون در این نرم‌افزارها تغییر کرده و قابلیت به اشتراک گذاری محتوا نیز در آن‌ها بهبود یافته است. کاربر حالا می‌تواند اسناد مورد نظر خود را بصورت فقط‌خواندنی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد تا دیگران از طریق سرویس iCloud قادر به مشاهده آن‌ها باشند.

در نرم‌افزار KeyNote (رقیب پاورپیونت مایکروسافت)، کاربران می‌توانند نمودارها را در خود پرزنتیشن ویرایش کنند و نیازی نیست برای ویرایش آن‌ها به منبع نمودار مراجعه نمایند. در نرم‌افزار Numbers (رقیب اکسل مایکروسافت) منوهای پاپ‌آپ بهبود یافته‌اند و در نرم‌افزار Pages (رقیب ورد مایکروسافت) قابلیت‌های بیشتری برای ویرایش متون اضافه شده و قالب‌های از پیش طراحی شده نیز متنوع‌تر شده‌اند. در Pages نیز می‌توان مستقیما نمودارها را ویرایش نمود.

تمام این تغییرات در نسخه تحت وب و مبتنی بر فضای ابری iCloud نیز ایجاد شده‌اند و کاربران می‌توانند از طریق سرویس iCloud.com به آن‌ها دسترسی داشته‌ باشند.

اپل چند روز پس از انتشار آفیس مایکروسافت برای آیپد نسبت به بروز رسانی رقیب آفیس، iWork اقدام کرده است. مجموعه نرم‌افزاری iWork بصورت مجانی در اختیار کاربران iOS و OS X قرار می‌گیرد و از این رو کاربران آیفون، آیپاد تاچ، آیپاد و کامپیوترهای مک می‌توانند به راحتی بسته بروز رسانی جدید را از طریق App Store دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات