در بازاریابی محتوا ، داستان همه‌چیز است

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
در همایش بازاریابی محتوا (Content Marketing) که در انتهای سال ۲۰۱۴ در آمریکا برگزار شد بخشی از مراسم بر عهده بازیگر مشهور کوین اسپیسی (Kevin Spacey) بود که با سخنرانی خود حاضرین مراسم را به شوق آورد. در اینجا به خلاصه‌ای از نکاتی که وی در مورد داستان‌سرایی گفته است می‌پردازیم.
تبلیغات

برای بیان یک داستان باید سه عنصر را در نظر گرفت که این عناصر در کنار هم باعث موفقیت محتوا می‌شوند.

اولین عنصر مهم در داستان‌سرایی اختلاف (Conflict) است. اختلاف باعث ایجاد تنش می‌شود و تنش مخاطب را درگیر داستان می‌کند. اختلاف یعنی تضاد بین چیزی که هستید و می‌خواهید باشید با چیزی که دیگران از شما انتظار دارند. داستان‌های ما زمانی که ناگهانی تغییر می‌کنند بیشتر جذاب می‌شوند و در نهایت به موضوعی متفاوت و غیرقابل پیش‌بینی می‌رسیم.

دومین عنصر مهم در داستان‌سرایی صحت (Authenticity) است. بازاریابان محتوا باید دقت کنند که در دام کلمات کلیدی و روش‌های سریع برای بالا بردن رتبه‌بندی خود در موتورهای جستجو نیفتند. اگر شما با برند و کلام خود صادق باشید مطمئن باشید که مخاطبتان با هیجان و اشتیاق به شما پاسخ می‌دهند.

سومین و مهم‌ترین عنصر داستان‌سرایی چیزی نیست جز مخاطب (Audience). مهم نیست شما در چه شرایط و وضعیت مالی هستید یا چه کسی هستید، مهم این است که مخاطب از شما چه می‌خواهد. مخاطب به دنبال داستانی است که از آن لذت ببرد و بعد در مورد آن حرف بزند؛ در هنگام نوشیدن، در اتوبوس و ... آن را برای دیگران تعریف کند. در بلاگ و توئیت خود از آن داستان بنویسد و حتی یک صفحه هواداری برای آن درست کند. پس فقط کافی است که به مخاطب خوراک لازم را بدهید تا خودش بقیه کارها را انجام دهد.

lavan

ویدئوی سخنرانی فوق العاده کوین اسپیسی را مشاهده کنید تا با مفهوم بازاریابی محتوا بیشتر آشنا شوید:

ترجمه و بومی سازی توسط کانون بازاریابی و تبلیغات لاوان www.lavan.co

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات