راهنمای جامع خرید لنزهای مخصوص گوشی موبایل

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
مطالعه 5 دقیقه
امروزه تلفن‌های هوشمند به انتخاب اول کاربران برای عکس و فیلم‌برداری تبدیل شده‌اند. محبوبیت این ابزارها باعث شده تا تولیدکنندگان لوازم جانبی، لنزهای خاصی را برای اضافه کردن قدرت عکاسی دوربین‌های حرفه‌ای به این دستگاه‌ها ارائه کنند.در همین راستا سایت olenz نیز لنزهای مخصوصی برای گوشی‌های موبایل وارد بازار کرده که هر کدام برای نوع خاصی از عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی انواع این لنزها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

لنزهای مخصوص موبایل چیست و کدام لنز برای شما مناسب است؟

قبل از جواب دادن به این سؤال، ابتدا باید توجه داشته باشید که برخلاف باور عمومی، لنزهای موبایل هیچ تأثیری روی بهبود کیفیت تصویر شما ندارند. به‌عنوان مثال دوربین ۸ مگاپیکسلی شما را به ۱۳ مگاپیکسل تبدیل نمی‌کنند؛ بلکه تکنیک‌های عکاسی شما را ارتقا داده و به دوربین گوشی شما قابلیت‌های جدیدی اضافه می‌کنند.

درضمن این لنزها روی تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های موجود در بازار قابل نصب بوده و قابل استفاده هستند.

در ادامه کارایی و کاربرد هر کدام از این لنزها را با هم بررسی می‌کنیم.

لنزهای واید، سوپرواید، فیش‌آی و سوپر فیش‌آی به عریض کردن کادر تصویر کمک کرده و برای گرفتن تصاویر Landscape و سلفی‌های دسته جمعی کاربرد دارند.

لنز واید دارای زاویه دید ۱۲۰ درجه و لنز سوپر واید زاویه دید ۱۴۰ درجه بوده که از این جهت تصویر خروجی لنز سوپر واید بسیار شبیه به دوربین‌های ورزشی مانند گوپرو است.

لنز فیش‌آی زاویه دید ۱۸۰ درجه و لنز سوپر فیش‌آی زاویه دید ۲۳۵ درجه دارد و در هر دو لنز تصویر به صورت نیمکره درآمده و حاشیه مشکی رنگی پدید می‌آورد.

Wide SuperWide Fisheye SuperFisheye

لنز ماکرو برای تهیه عکس از سوژه‌های ریز در فاصله ۱۰ تا ۲۳ میلی‌متر و شفاف شدن جزئیات کاربرد دارد و از حشرات ریز گرفته تا گیاهان، سکه‌ها و مردمک چشم پرطرفدارن ترین اجسام برای این نوع از عکاسی هستند.

macro lenz

لنز CPL یا پلاریزه همانند یک جفت عینک آفتابی برای دوربین گوشی شما است! با مسدود کردن اشعه‌های نور در زاویه‌های خاص تشعشات مزاحم را برای شما از بین می‌برد. عکاسان حرفه‌ای از این لنز برای گرفتن عکس‌هایی با رنگ‌های واقعی‌تر و روشن‌تر استفاده می‌کنند. در واقع این فیلتر پلاریزه جهت به حداقل رساندن اشعه ماورای بنفش یا UV و شفاف شدن سوژه استفاده می‌شود. با این لنز از کف دریاچه عکاسی کنید بدون آنکه بازتاب نور داشته باشید یا از پشت ویترین مغازه‌ها عکس بگیرید بدون اینکه تصویر خودتان را در شیشه ببینید.

470658800 o

لنز تله زمانی به کار شما می‌آید که به قدرت بزرگنمایی فراتر از زوم دیجیتال گوشی خود و بدون افت کیفیت تصویر احتیاج داشته باشید. در حال حاضر لنزهای تله ۸ برابر و تله ۱۲ برابر برای انتخاب پیش روی شما است.

tele lnz

انواع برندهای موجود در بازار

متأسفانه با محبوب شدن هر نوع محصولی در دنیا، به سرعت نمونه‌های تقلبی آن روانه بازار شده تا با کیفیت پایین و قیمت کمتر خریداران را فریب دهد. در اینجا به بررسی انواع لنزهای موجود در بازار می‌پردازیم تا انتخاب را برای شما آسان‌تر کنیم.

لنزهای OSiNO

لنزهای این برند بالاترین کیفیت ساخت و شفاف‌ترین عدسی‌ها را در بین سایر برندها دارند. یک لایه UV محافظ روی این عدسی‌ها کشیده شده تا درمقابل تابش خورشید افت کیفیت به حداقل برسد.

معمولاً لنزهای موبایل با کیفیت پایین‌تر، اعوجاج بسیار زیادی در لبه‌های تصویر دارند که این موضوع باعث کدر شدن تصویر در گوشه‌های کادر می‌شود. لنز OSiNO با بهره‌گیری از شفاف‌ترین عدسی‌ها این مشکل را به صفر رسانده و از مرکز تصویر تا لبه‌ها بسیار شفاف و بدون کوچک‌ترین افت کیفیتی هستند. اگر به‌دنبال کیفیت هستید، اولنز این محصول رو به شما توصیه می‌کند.

در نمونه‌های تقلبی این محصول، روی بدنه لنز برند OSiNO مشاهده نمی‌شود.

این کمپانی تاکنون لنزهای فیش‌آی، واید، ماکرو و سوپر فیش‌آی را تولید کرده است.

OSiNO

لنزهای Lieqi

محصولات این برند که به لنزهای کلیپسی معروف هستند، در رده متوسط جا دارند و کیفیت قابل قبولی را دارا هستند. در نمونه‌های تقلبی این محصول، عنوان "Good Product" روی بسته‌بندی محصول دیده می‌شود؛ در تولید این لنزها از پلاستیک فشرده به جای شیشه استفاده شده که موجب افت کیفیت شدید تصویر به‌خصوص در لبه‌ها می‌شود.

این کمپانی تاکنون لنزهای فیش‌آی، واید، سوپر واید، ماکرو، تله و CPL را تولید کرده است.

Lieqi

لنز Easy Macro

ایزی ماکرو یک کمپانی آمریکایی هست که به‌طور خاص لنزهای ماکرو ویژه گوشی‌های همراه تولید کرده که به شکل یک بند دور گوشی شما متصل می‌شوند. اگه قصد خرید لنز ماکرو به صورت تکی را دارید، قطعاً لنز Easy Macro با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب بهترین انتخاب هست. سطح این لنزها به هیچ عنوان خط و خش نمی‌افتد و به‌راحتی در کیف پول شما قرار گرفته و همیشه همراه شما است. جالب است که بدانید با استفاده از دو عدد ایزی ماکرو می‌توانید زوم دو برابر داشته باشید.

macro lens band 3751

تمامی این لنزها را با توجه به بودجه و امکانات مورد نیاز خود می‌توانید از سایت olenz سفارش دهید.

همچنین خوانندگان سایت زومیت می‌توانند با استفاده از کد تخفیف zoomit94 فقط تا تاریخ ۳۰ مرداد ماه ۹۴ از ۲۵ درصد تخفیف ویژه برای خرید این لنزهای موبایل برخوردار شوند.

پایان رپورتاژ آگهی/

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات