مدیرعامل کندو: برگزاری رسمی آزمون‌های بین المللی مایکروسافت و سیسکو برای اولین بار در ایران

یک‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
با انجام توافقات هسته‌ای میان ایران و 1+5، هر روز در خبرها شاهد اظهار نظرهای مدیران شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی مبنی بر برنامه ریزی ورودشان به بازار ایران هستیم. یکی از حوزه‌های فناوری اطلاعات که انتظار می رود شاهد تحول بزرگی باشد، حوزه ی آموزش فناوری اطلاعات خواهد بود. بدین بهانه با مهندس ناصر وکیلی مدیر آموزشگاه مهندسی کندو که عنوان برترین آموزشگاه آی تی کشور در سه سال گذشته را یدک می کشد، به گفتگو نشستیم تا از پیش‌بینی های ایشان در این حوزه مطلع شویم.
تبلیغات

در ابتدا لطفا شرحی کلی از دسته بندی‌های آموزش‌ها در حوزه‌ی آی‌تی بفرمایید

شرکت مایکروسافت به عنوان بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا در چند دهه ی گذشته همواره بعنوان پرچمدار کاربردی ترین نرم‌افزارهای رایانه‌ای در دنیا مطرح بوده و محصولات این شرکت نیز در زمینه‌های مختلف نظیر آموزش شبکه‌های کامپیوتری، برنامه‌نویسی، مجازی‌سازی، پایگاه داده و ... مورد استفاده کلیه کاربران رایانه ها بوده است. امروزه تقریبا تمامی کاربران رایانه در امور شخصی، کاری ، تحصیلی و ... حداقل با یکی از محصولات این شرکت سر و کار دارند. این موضوع شرکت مایکروسافت را برآن داشت تا با تدوین کتب و سرفصلهای آموزشی، استانداردهای مشخصی را برای فراگیری و طبقه‌بندی سطح علمی متخصصان علاقه‌مند به محصولات این شرکت تعیین نماید. این مدارک با نام‌های مستعار MCT، MCITP ، MCTS ، MCPD ، MCSA ، MCSD ، MCSE ، MOS و MTA شناخته می‌شوند که هریک بیانگر سطح تخصص مشخصی برای دارنده این مدارک است.

از سوی دیگر شرکت سیسکو سیستمز بعنوان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه و مخابرات همواره با دوره های آموزش سیسکو بعنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح علم در حوزه ی آی تی مطرح بوده است. نظر به گسترش خیره کننده‌ی شبکه‌های کامپیوتری و نیاز به حضور متخصصین شبکه در سازمانهای مختلف، شرکت سیسکو نیز با ارائه‌ی سرفصل‌ها و کتب آموزشی طبقه‌بندی شده، اقدام به ارائه‌ی مدارک رسمی معتبری در این حوزه نظیر آموزش CCNA، CCNP، CCDA، CCDP، CCDE و CCIE کرده است.

این دو گروه جزء محبوب‌ترین و معتبرترین مدارک بین المللی آی تی هستند که دارندگان آنها از موقعیتی ویژه در بازار کار برخوردارند و با رشد فزاینده فناوری اطلاعات و ایجاد بازار کار وسیع برای متخصصان آی‌تی در دو دهه ی اخیر، وزن اعتبار این مدارک در رزومه‌ی متخصصان آی‌تی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

قبلا هم در خبرها داشتیم که آموزشگاه کندو تا پایان سال 2014 اقدام به برگزاری آزمون‌های بین المللی مایکروسافت می کرد.

بله. آنچه تا پیش از سال 2015 اتفاق می افتاد برگزاری آزمونها از طریق همکاری با چند تست سنتر مستقر در کشورهای همسایه بود. اما به علت پاره ای سیاست‌های اتخاذ شده توسط شرکت مایکروسافت از ابتدای سال 2015 میلادی برگزاری آزمون‌های بین المللی مایکروسافت از برگزارکننده قبلی این آزمون‌ها یعنی شرکت پرومتریک بصورت انحصاری به شرکت VUE انتقال یافت و با انتقال این امتیاز به شرکت VUE، همانگونه که قبلا نیز متقاضیان مدارک سیسکو شاهد آن بودند عملا امکان شرکت در آزمون‌ها در داخل کشور به هیچ عنوان وجود نداشت و ثبت نام در تست سنترهای کشورهای همسایه نیز جدای از هزینه‌ی بالاتر، کار بسیار دشواری بود.

برای برگزاری مجدد این آزمون‌ها چه اقداماتی صورت پذیرفته است؟

خوشبختانه پس از توافقات صورت گرفته میان ایران و 1+5 ، بسیاری از معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه ی آی تی در حال برنامه‌ریزی ورود هر چه سریع‌تر به بازار ایران هستند. شرکت PEARSON VUE نیز بعنوان مجری انحصاری آزمونهای بین المللی سیسکو، مایکروسافت و بسیاری شرکت‌های معتبر، یکی از همین شرکت‌ها است که خوشبختانه با مکاتبات و مذاکرات صورت گرفته‌ی فی‌مابین، اقدامات نهایی جهت شروع فعالیت این شرکت در ایران در قالب اعطای نمایندگی رسمی به آموزشگاه مهندسی کندو دردست انجام است. لذا ما در آموزشگاه مهندسی کندو امیدواریم با شروع سال 2016 ، بعنوان اولین مرکز برگزاری آزمون‌های بین المللی سیسکو و مایکروسافت در ایران آماده‌ی خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان و دانشجویان حوزه ی آی‌تی باشیم.

پیش‌نیاز حضور در این آزمون‌ها و دریافت مدارک بین‌المللی چیست؟

تمامی آزمون‌های مذکور دارای سرفصل‌ها و کتب مشخصی هستند که در بسیاری از آکادمی های آموزش آی‌تی در دنیا تدریس می‌شوند. آموزشگاه مهندسی کندو نیز بعنوان بزرگترین مرکز آموزش آی تی کشور و با ظرفیت پذیرش بیش از 1000 نفر در روز در حال برگزاری طیف وسیعی از این دوره های آموزشی است. بدین منظور برای آمادگی بیشتر علاقه‌مندان و فعالان فناوری اطلاعات، تسهیلاتی را در قالب تخفیفات ویژه در نظر گرفته‌ایم که شرح آن در صفحه تخفیف‌های کندو قابل مشاهده است.

البته پیش‌نیاز تمامی این دوره ها ، دوره آموزش Network+ است. ضمنا تا پایان مردادماه 94 در جشنواره تابستانه‌ی مایکروسافت، بیست درصد تخفیف ویژه به متقاضیان ثبت نام در تمامی دوره های MCSE تعلق خواهد گرفت.

متقاضیان شرکت در آزمون‌های مایکروسافت و سیسکو می‌توانند جهت رزرو و پیش ثبت نام در این آزمون‌ها یا دوره‌های آموزشی به این صفحه مراجعه نموده و یا جهت مشاوره با شماره‌های 43810 و 66176517 تماس حاصل نمایند.

پایان رپورتاژ آگهی/

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات