زومجی: بهترین فیلم‌های کوتاه ژانر ترس و وحشت

سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
فیلم‌های کوتاه از دیرباز در صنعت سینما رواج داشته و طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. سالانه شاهد آثار زیادی از این دست هستیم که در سبک‌های مختلفی ساخته می‌شوند. زومجی در مقاله‌ای به معرفی ۱۰ فیلم برتر کوتاه ژانر ترس و وحشت پرداخته که هرکدام می‌توانند تنها در چند دقیقه، مو به تنتان سیخ کنند.
تبلیغات

فیلم‌های ترسناک سابقه طولانی در سینما دارند و اولین آثار این سبک به اواخر قرن ۱۹ میلادی بازمی‌گردند. فیلم‌های سینمایی ساخته شده در این سبک معمولا زمان زیادی را صرف آشنایی بیننده با محیط و فضای داستان می‌کنند و هر‌یک از المان‌های مختلفی برای القای حس ترس استفاده می‌کنند که ممکن است یک ترس روانی باشد یا یک ترس آنی. حتی آثاری نیز از سعی می‌کنند تا با نشان دادن بیش‌از حد خونریزی و خشونت، به نوع دیگری با روح و روان مخاطب بازی کنند. با این حال، ساخت یک فیلم کوتاه ترسناک، به دلیل محدودیت زمانی، بسیار دشوار‌تر از ساخت فیلم‌های سینمایی است و از همین رو معمولا آثار ضعیفی در این زمینه ارایه می‌شوند که نهایتا محدود به یکی دو اتفاق از جنس ترس‌های سطحی است. ولی در این میان استثناهایی نیز وجود دارند که در همان مدت زمان کم، تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های تماشاگر از ژانر وحشت می‌شوند و برای مدت‌ها در خاطر ببیندگان باقی می‌مانند. در ادامه ۱۰ فیلم برتر این‌چنینی را مرور خواهیم کرد که سعی کردیم از هر زیر‌شاخه ژانر ترس آثاری در آن حضور داشته باشند.

برای مشاهده مطلب بهترین فیلم‌های کوتاه ژانر ترس و وحشت به زومجی مراجعه کنید.

فیلم‌های ترسناک

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات