زومجی: نگاهی به دنیای‌ سینمایی Marvel

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
دنیای سینمایی مارول چند سالی است که حسابی برای هالیوود تبدیل به ماشین پول‌سازی شده و به لطف این فیلم‌های پر زرق و برق، حالا دنیا با ابرقهرمان‌های فانتزی آمریکایی مارول، بیرون از صفحات کتاب‌های کمیک آشنا شده‌اند. هالک، مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، مرد عنکبوتی و چندین و چند شخصیت دیگر، نام‌هایی است که بیشتر برای نوجوانان تبدیل به الگو و قهرمان شده است. زومجی در مقاله‌ای، نگاهی به تاریخچه‌ی این دنیای سینمایی چند میلیارد دلاری انداخته است.
تبلیغات

استودیوی بزرگ مارول را همگان به دنیای‌کمیک‌هایش می‌شناختند. در بسیاری مواقع فیلم‌های سینمایی بسیاری برپایه‌ی داستان کمیک‌های این کمپانی‌بزرگ ساخته می‌شدند، اما جریان این فیلم‌ها هیچ ارتباطی با یک‌دیگر نداشت و نقطه‌مشترک آن‌ها همان لحظه‌ی آغازین فیلم بود که نام Marvel را مشاهده می‌کردیم. اوایل سال ۲۰۰۷ میلادی «کوین فیگ» که یکی از اعضای‌ارشد کمپانی مارول به شمار می‌رفت پیشنهادی بسیار طولانی‌مدت را با عنوان «جمع کردن انتقام‌جویان» به کمپانی ارائه کرد که البته با توجه به جذابیت و سوددهی بزرگی که برای این پروژه سینمایی پیش‌بینی می‌شد سریعا مورد استقبال بزرگان این شرکت قرار گرفت و این تهیه کننده‌ی آمریکایی که پیش‌تر نیز در ساخت عناوینی چون X-MEN لیافت خود را ثابت کرده بود به ریاست کمپانی Marvel Studios درآمد و این‌جا بود که دنیای جذاب ابرقهرمان‌های مارول به شکلی تازه و متفاوت، با فیلم‌هایی کاملا پیوسته و گره‌خورده به یک‌دیگر آغاز شد.

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

قهرمانان مارول

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات