سامسونگ پستی که اپل را به‌خاطر حذف شارژر آیفون 12 مسخره کرده بود، پاک کرد

پنج‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ چند ماه پیش با انتشار پستی در فیسبوک، اپل را به‌خاطر حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۲ مسخره کرد. پست موردبحث اکنون حذف شده است تا احتمال حذف شارژر از جعبه‌ی گلکسی اس ۲۱ قوت بگیرد.
تبلیغات

بررسی کاربران نشان می‌دهد سامسونگ به‌تازگی پستی را که در آن اپل را به‌خاطر حذف شارژر از جعبه‌ی گوشی‌های سری آیفون 12 به‌تمسخر گرفته بود، حذف کرده است. شایعه‌های اخیر می‌گویند شرکت کره‌ای‌ قصد دارد تصمیمی مشابه برای گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ اتخاذ کند. پست موردبحث اواخر مهرماه امسال توسط شعبه‌ی کارائیب حساب کاربری سامسونگ در فیسبوک منتشر شده بود و در آن شاهد تصویری از یک شارژر بودیم و در کپشن پست به حضور شارژر در جعبه‌ی گوشی‌های سری گلکسی اشاره شده بود.

تسمخر اپل توسط سامسونگ به خاطر حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ / iPhone 12

این پست سامسونگ که روی فیسبوک منتشر شده بود،‌ اکنون حذف شده است تا شایعه‌ها با محوریت حذف شارژر از جعبه‌ی گلکسی اس ۲۱ داغ‌تر شود

این نخستین باری نیست که سامسونگ پس از تمسخر اپل، از مواضع خود عقب‌نشینی و پست تمسخر‌آمیز را در شبکه‌های اجتماعی حذف می‌‌کند. زمانی‌که گوشی گلکسی نوت ۱۰ بدون جک هدفون عرضه شد، سامسونگ ویدئویی تبلیغاتی را که در آن از اپل به‌خاطر نبود جک هدفون در آیفون ۱۰ مسخره کرده بود، ‌حذف کرد. سامسونگ پس از معرفی گلکسی نوت ۱۰، توضیح داد که چرا جک هدفون را حذف کرده است. با همه‌ی این‌ها حذف شدن پستی که تاریخ انتشارش به صرفاً چند ماه پیش برمی‌گردد، وجهه‌ی خوبی برای سامسونگ ندارد.

اپل به‌هنگام معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اعلام کرد که برای حفاظت از محیط زیست، شارژر را جعبه حذف می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم سامسونگ نیز با مطرح کردن ادعایی مشابه، اس ۲۱ را بدون شارژر در جعبه دردسترس مخاطبان قرار دهد. با وجود حاشیه‌هایی که پست سامسونگ در فیسبوک به‌دنبال خواهد داشت، درنهایت پیش‌بینی می‌کنیم انتقادات کمتری برای حذف شارژر از جعبه‌ی گوشی، متوجه سامسونگ شود.

وقتی اپل شارژر را حذف کرد، کابلی را که با گوشی عرضه می‌شد نیز تغییر داد. تقریباً تمامی گوشی‌های پیشین سری آیفون به‌همراه آداپتور USB-A عرضه شدند،‌ اما کابلی که درون جعبه‌ی آیفون ۱۲ قرار گرفت، مبدل USB-C به لایتنینگ بود. اپل با منطق «هر کس در خانه شارژر دارد»، شارژر را حذف کرد اما استفاده از کابل USB-C به لایتنینگ تا حد زیادی این منطق را زیر سؤال برد؛ زیرا تقریباً تمامی آداپتورهای پیشین آیفون با کابل جدید سازگاری ندارند و مردم مجبور‌به خرید آداپتور جدید می‌شوند. اپل آداپتور جدید را به‌صورت مستقل با قیمت ۲۰ دلار می‌فروشد.

این درحالی است که گوشی‌های سری گلکسی برخلاف آیفون‌های اپل که مجهز به درگاه لایتیتنگ هستند، برای شارژ از کابل استاندارد USB-C استفاده می‌کنند. این یعنی کابلی که به‌همراه گلکسی اس ۲۱ عرضه می‌شود، با شارژرهای بسیار زیادی (ازجمله شارژر گلکسی اس ۲۰) سازگاری دارد. البته گلکسی اس ۱۰ که تقریباً دو سال پیش عرضه شد دارای آداپتور USB-A بود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات