بوستون داینامیکس ویدئویی از رقصیدن ربات های اطلس و اسپات منتشر کرد

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بوستون داینامیکس ویدئویی منتشر کرده است که ربات‌های اطلس، اسپات و هندل را در حال رقصیدن با موسیقی Do You Love Me نشان می‌دهد.
تبلیغات

به گزارش خبرگزاری ورج، ربات‌های معروف شرکت بوستون داینامیکس با نام‌های اطلس (Atlas) و اسپات (Spot) از پس انجام کارهای زیادی برمی‌آیند و پیش‌تر نمونه‌هایی از آن‌ها را دیده‌ایم. بوستون داینامیکس پیش‌تر به‌وضوح نشان داده است ربات‌هایش توانایی دویدن، ژیمناستیک،‌ پارکور و حتی باز کردن در دارند.

جدیدترین ویدئویی که بوستون داینامیکس منتشر کرده است تمامی ربات‌های این شرکت را در فضایی طنزآمیز نشان می‌دهد. در این  ویدئو ربات‌های گران‌قیمت بوستون داینامیکس مشغول رقصیدن هستند. اطلس رباتی انسان‌نما است، اسپات شبیه سگ به ‌نظر می‌رسد و هندل (Handle) ظاهری منحصربه‌فرد دارد و بیشتر به درد کارخانه‌های تولیدی می‌خورد. این ربات‌های بوستون داینامیکس در ویدئو با موسیقی «Do You Love Me» گروه «The Contours» می‌رقصند. 

این نخستین باری نیست که بوستون داینامیکس مهارت‌های ربات‌هایش در زمینه‌ی رقصیدن را به ‌تصویر می‌کشد. در سال ۲۰۱۸ ویدئویی منتشر شد که ربات اسپات را در حال رقصیدن با آهنگ Uptown Funk نشان می‌داد. اما ویدئوی اجیر  همه‌چیز را وارد سطح جدیدی می‌کند و انواع حرکت ربات‌ها را نشان می‌دهد. این موضوع به‌ویژه درباره‌ی اطلس صدق می‌کند و شاهد انجام حرکت‌های متنوع این ربات هستیم.

هرچه زمان بیشتری از ویدئو می‌گذرد، همه‌چیز جالب‌تر می‌شود و ربات‌ها به ‌شکلی هماهنگ به‌صورت حرفه‌ای می‌رقصند. در سال ۲۰۱۶ ویدئویی از رقص اطلس منتشر شد که جذابیت چندانی نداشت؛ اما به‌نظر می‌رسد در طول این سال‌ها بوستون داینامیکس روی حرکت‌های اطلس به‌خوبی کار کرده است. 

مدتی پیش اعلام شد که هیوندای موتور، بوستون داینامیکس را تصاحب کرده است. گفته می‌شود مبلغ قرارداد هیوندای و سافت بانک برای انتقال مالکیت بوستون داینامیکس ۱٫۱ میلیارد دلار است. بوستون داینامیکس در سال ۱۹۹۲ به‌عنوان شاخه‌ای از مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) تأسیس شد.

بوستون داینامیکس نخستین بار به‌ خاطر تولید ربات‌ چهارپای سگ‌نما معروف شد؛ رباتی که در آن زمان BigDog نام داشت و در نقش نمونه‌ی اولیه برای اسپات ظاهر شد. در سال ۲۰۱۳ واحد X آلفابت، بوستون داینامیکس را خریداری کرد و در سال ۲۰۱۷ شاهد تصاحب آن توسط سافت بانک بودیم. 

ربات‌های اطلس و هندل که در ویدئوی بوستون داینامیکس دیده می‌شوند، در مرحله‌ی پروتوتایپ تحقیقاتی هستند؛ اما تولید اسپات به ‌پایان رسیده است و این ربات از مدتی پیش برای فروش در دسترس قرار دارد. شرکت‌های علاقه‌مند می‌توانند اسپات را با پرداخت مبلغ ۷۴,۵۰۰ دلار خریداری کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات