رای دادگاه صادر شد: سامسونگ ۹۳۰ میلیون دلار جریمه گردید اما می تواند ابزارهایی که پتنت اپل را نقض کرده‌اند به فروش برساند

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره رای دادگاه مناقشه اپل و سامسونگ که بر سر نقض پتنت‌های اپل توسط سامسونگ، برگزار گردید، صادر شد و به موجب آن سامسونگ می‌بایست مبلغ نه چندان قابل ملاحظه ۹۳۰ میلیون دلار را به عنوان جریمه به اپل پرداخت کند. هرچند قاضی دادگاه سامسونگ را محکوم نموده، اما با این وجود درخواست اپل برای ممنوع نمودن فروش محصولات سامسونگ در امریکا را رد کرده است.
تبلیغات

دادگاه رسیدگی به مناقشه وسیع بین اپل و سامسونگ در سال ۲۰۱۲ شروع شد و اپل در دور اول توانست سامسونگ را محکوم کند و دادگاه جریمه ۱.۰۵ میلیارد دلاری را برای آن در نظر گرفت. سامسونگ به رای دادگاه اعتراض کرد و نهایتا رقم جریمه به ۹۲۹.۸ میلیون دلار کاهش یافت و دادگاه پرونده این شکایت را بست.

حال که رای دادگاه قطعی شده و این پرونده بسته شده است، سامسونگ باید مبلغ ۹۳۰ میلیون دلار را به اپل بپردازند، اما دادگاه اجازه فروش محصولاتی که پتنت‌های اپل را نقض کرده‌‌اند را به سامسونگ می‌دهد. اپل از بابت بخش دوم رای دادگاه به هیچ وجه خرسند نیست.

اما بسته شدن پرونده دادگاه سال ۲۰۱۲ به معنی تمام شدن اختلافات بین اپل و سامسونگ نیست چرا که دور جدید بررسی مناقشات این دو شرکت در دادگاه تازه‌ای که محصولات جدیدتر سامسونگ در آن بررسی خواهند شد از همین ماه آغاز می‌شود. این بار محصولاتی همچون گلکسی اس ۳ مورد شکایت قرار می‌گیرند.

باید منتظر ماند و دید این دادگاه‌ها تا چه زمان ادامه خواهند داشت و نهایتا به کجا کشیده خواهند شد. قاضی دادگاه جدید سامسونگ و اپل، از دو شرکت خواست تا مشکلات خود را در خارج از فضای دادگاه و در ملاقات‌های حضوری در سطح مدیران عامل حل کنند. دو شرکت نیز جلسات مختلفی را برپا کردند، اما متاسفانه نهایتا  این جلسات بدون نتیجه به پایان رسیدند تا دادگاه در مورد شکایت اپل از سامسونگ نتیجه گیری کند.

اگر برایتان جالب است تا کلیه رویدادها مربوط به مناقشات اپل و سامسونگ را یکجا مشاهده کنید به این صفحه سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات