براساس گزارش‌ها گوگل نیز با 10 میلیارد دلار در پی خرید WhatsApp بوده است

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طور که امروز در زومیت خواندید، فیسبوک سرویس WhatsApp را با قیمت حیرت‌انگیز 16 میلیارد دلار از آن خود کرد؛ اما گویا این کمپانی تنها مشتری WhatsApp نبوده است. براساس گزارشی که توسط فوچون منتشر شده است، گویا گوگل نیز پیشنهاد خریدی 10 میلیارد دلاری را پیش روی مدیرعامل این کمپانی قرار داده بود.
تبلیغات

فورچون گزارش داده است که شماری از منابع موثق ارائه‌ی چنین پشنهادی را تأیید کرده‌اند؛ اما زمان ارائه‌ی این پیشنهاد به روشنی مشخص نشده است. اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارند که برخلاف توافقات صورت گرفته با فیسبوک، گوگل پیشنهادی مبنی بر کسب کرسی در هیئت‌مدیره‌ی خود را پیش‌روی مدیرعامل WhatsApp قرار نداده است.

مارک‌زاکربرگ پیشنهاد خرید WhatsApp را در تاریخ 9 فوریه به جن‌کاوم، مدیرعامل WhatsApp ارائه کرده است که با قبول این پشنهاد توسط جن، مراحل نهایی‌شدن این خرید در روزهای پس از آن به انجام رسیده است. بیزینس‌اینسایدر گزارش داده است که کاوم با مراجعه به منزل شخصی زاکربرگ در روز ولنتاین یعنی 14 فوریه، موافقت خود با انجام این توافق به اطلاع وی رسانده است. کاوم هم‌اکنون یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی فیسبوک بوده و تعهدی از فیسبوک مبنی بر عدم تغییر روند ارائه‌ی سرویس در اپلیکیشن WhatsApp را دراختیار دارد؛ یعنی براساس توافقات فی‌مابین فیسبوک متعد شده است تا پس از تصاحب کامل WhatsApp تغییری در ساختار آن ایجاد نکند. این وعده همانند اقدامی است که فیسبوک در مورد اینستاگرام در پیش گرفته است. همان‌طور که می‌دانید WhatsApp در حدود 450 میلیون کاربر ماهیانه دارد که ازطریق آن پیام‌های متنی و صوتی را بین خود ردوبدل می‌کنند. مطمئناً افزایش کاربران این سرویس نظر بسیاری از کمپانی‌ها همچون گوگل و فیسبوک را به خود جلب کرده که نهایتاً فیسبوک این کمپانی را به زیرپرچم خود برده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات